شناسهٔ خبر: 68501 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

خطر غلو درباره اهل بیت از کوتاهی در حق ایشان بیشتر است

کتاب جدید آیت‌الله حیدر تربتی کربلایی درباره غلو و زیاده‌روی در حق امام علی(ع)، امام حسین(ع) و واقعه عاشورا با عنوان «تا بی‌کران کربلا از برکه غدیر» منتشر شد.

به گزارش نماینده، آیت‌الله حیدر تربتی کربلایی نویسنده و محقق در گفتگو با مهر، درباره کتاب جدید خود «تا بی‌کران کربلا از برکه غدیر» که به تازگی با عنوان فرعی «غدیر، عاشورا و غلو» توسط انتشارات حبیب منتشر شده است، گفت: مطالب مربوط به واقعه غدیر و اهل‌بیت و همچنین حادثه عاشورا دچار ۲ بیماری یا آفت غلو و تحریف معنوی شده است و امروز هم هنوز این آفت‌ها وجود دارند.

وی افزود: چندی پیش متوجه شدم که عده‌ای در اصفهان مبتلا به غلو درباره اهل بیت‌ شده‌اند. بنابراین در این زمینه در این استان به تحقیق و سخنرانی پرداختم. دو سال پیش همزمان با سالروز عید غدیر، در اصفهان یک سخنرانی داشتم که بعد از پیاده شدن و بازنگری‌ام تبدیل به این کتاب شد.

این محقق در ادامه گفت: در این کتاب خطاب به افراد غالی گفته‌ام که غلو نکنید چون خطر غلو از تقصیر و کوتاهی در حق اهل بیت، بیشتر است. درست است که امامان و معصومان مقاماتی دارند اما این مقامات در حد خودشان است و نیازی به غلو در این زمینه نیست.

تربتی کربلایی درباره فعالیت‌های خود گفت: موضوعات کتاب‌های من درباره فقه، معارف اهل بیت، تاریخ و سیره اهل بیت و موضوعاتی از این دست است. بیشتر آن‌ها هم در رد و پاسخ به شبهات بوده است. به عنوان مثال، حضرت زهرا(س)، زیارت عاشورا، شبهات وهابی‌ها و ... از جمله موضوعاتی هستند که در پاسخ به شبهات وارد شده درباره آن‌ها کتاب نوشته‌ام. یکی دیگر از کتاب‌هایم درباره شبهاتی است که وهابی‌ها هنگام حضور حاجیان ما در مکه و مدینه به آن‌ها تحمیل می‌کنند و حاجیان هم ناچار از شنیدن این شبهات هستند که البته گاهی اوقات موثر واقع می‌افتند.

نظر شما