شناسهٔ خبر: 68490 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گل به خودی بسکتبالیست ها برای صعود !

بازیکن آمریکایی تیم ملی بسکتبال فیلیپین برای صعود تیم خود به مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی یک گل به خودی در پایان بازی زد که مورد قبول قرار نگرفت.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرایط گروه H بسکتبال بازی های آسیایی اینچئون برای صعود به شکلی بود که بازیکنان فیلیپین را مجبور کرد برای صعود اقدام به زدن گل به خودی کند.

طبق گزارش سایت های فیلیپینی، تیم ملی فیلیپین برای صعود به مرحله بعد باید با اختلاف ۱۱ امتیاز قزاقستان را شکست می داد اما اختلاف این تیم با حریف در ۲ دقیقه آخر از ۱۱ امتیاز به ۲ امتیاز رسید تا صعود این تیم منتفی شود. در این زمان از مارکوس دوتیت بازیکن آمریکایی تیم خواسته شد که با یک گل به خودی باعث تساوی بازی و کشیدن کار به وقت اضافه شود.

فیلیپینی ها در صورت رسیدن بازی به وقت اضافه شانس بالا بردن تفاضل گل خود با حریفان را در ۵ دقیقه داشتند اما گل به خودی دوتیت در ۱۱ ثانیه پایانی از سوی داوران بازی پذیرفته نشد. طبق قوانین فیبا گل عمدی یک بازیکن به تیم خودی مورد قبول قرار نمی گیرد.

ریس سرمربی فیلیپین در توجیه این ماجرا تاکید کرد که در زمان وقت استراحت از داور کره ای سوال کرده است که آیا گل به خودی مورد قبول است و داور مربوطه نیز پاسخ مثبت داده است. جیمی آلاپاگ بازیکن باتجربه فیلیپین هم همین سوال را از داور کرده و باز پاسخ مثبت شنیده است اما بعد از گل به خودی دوتیت، این امتیاز را قبول نکرده اند.

رضا آذرافزا داور ایرانی طبق قوانین فیبا این گل را مورد قبول قرار نداده است که سرمربی فیلیپین در پایان بازی سوت های او را هم عجیب دانست!

سرمربی فیلیپین در نهایت تاکید کرد که داور کره ای هم بعد از مشورت با داوران دیگر و مردود اعلام شدن گل به خودی دوتیت حرف قبلی خود را انکار کرده است.

گفتنی است فیلیپینی ها بعد از این نتیجه باید با تیم چین برای تعیین رده بندی پنجم تا هشتم مسابقات روبرو شوند.

تیم قزاقستان با وجود باخت به خاطر تفاضل گل ۱.۰۴۸ در مقابل تفاضل گل ۱.۰۰۸ قطر و ۰.۹۵۱ فیلیپین به مرحله نیمه نهایی صعود کرد و حریف ایران در این مرحله شد.

نظر شما