شناسهٔ خبر: 68416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بایکوت رئیس‌جمهور آرژانتین در سازمان‌ملل / فرناندز چه گفت؟

فرناندز/1 رئیس جمهوری آرژانتین طی سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن حمایت از دولت مستقل فلسطینی، رویکرد کشورهایی همچون ایالات متحده در حمله به داعشی که پیشتر و برضد سوریه مورد حمایت واشنگتن بوده است را زیر سئوال برد.

به گزارش نماینده، خبرگزاری مرکوپرس گزارش داد: کریستینا فرناندز کرچنر، رئیس جمهوری آرژانتین در سخنرانی چهارشنبه گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن اعلام حمایت از یک دولت مستقل فلسطینی، رویکرد کشورهایی همچون ایالات متحده در حمله به داعشی که پیشتر و برضد سوریه مورد حمایت واشنگتن بوده است را زیر سئوال برد.

کرچنر در این سخنان گفت: "قدرت‌های بزرگ مفهوم دوست و دشمن را به صورتی بسیار آسان تغییر می‌دهند. "

وی با انتقاد از رویکرد خشن در پیش گرفته شده برای مبارزه با تروریست‌ها گفت: "با کوبیدن بر طبل جنگ نمی‌توان با تروریسم جنگید ... بلکه باید پیام صلح را انتشار داد. "

رئیس جمهوری آرژانتین در ادامه با بیان این سئوال که "داعش و القاعده سلاح‌های خود را از کجا آورده‌اند؟ مبارزان آزادی‌خواه دیروز، تروریست‌های امروز هستند" سیاست‌های بین‌المللی ایالات متحده را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی افزود: "ما باید راهی برای مبارزه با تروریسم بدون فراموش کردن حقوق بشر بیابیم. سازمان ملل بایستی بار دیگر رهبری خود را در این موضوع به دست آورد. این تنها راهی است که ما می‌توانیم جهانی بهتر را برای فرزندانمان به جای بگذاریم. "

 


منبع: تسنیم

نظر شما