شناسهٔ خبر: 68407 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اولین زن محجبه آتش نشانی آمریکا+عکس

می‌دانستم که انجام این کار آسان نیست. مردم سؤالات زیادی از من می‌پرسند و من به آن‌ها پاسخ می‌دهم.

به گزارش نماینده، کائه آسیما، شهروند مسلمان اهل «ریچموند» در ایالت ویرجینیای آمریکا، اولین بانوی محجبه‌ای است که در حرفه آتش‌نشانی فعالیت می‌کند.

آتش نشان محجبه آمریکایی

پایگاه خبری «On Islam»، وی می‌گوید: می‌دانستم که انجام این کار آسان نیست. مردم سؤالات زیادی از من می‌پرسند و من به آن‌ها پاسخ می‌دهم.

 

آسیما که به تنهایی دو فرزند خود را بزرگ می‌کند، می‌گوید: از کودکی آرزو داشتم که آتش‌نشان شوم. همواره کارهای پرجنب‌وجوش را دوست داشتم و عاشق چالش‌های فیزیکی این شغل هستم.
آسیما به عنوان اولین مسلمان محجبه، یکی از ۳۶ بانویی است که در آتش‌نشانی ریچموند فعالیت می‌کند.

 

وی که تنها تفاوتش با بقیه آتش‌نشانان در داشتن حجاب است، می‌گوید: هنگامی‌که کلاه ضد حریق را بر سر می‌گذارم دیگر تفاوتی با دیگران ندارم.

 

هرچند در جامعه آمریکا آتش‌نشانان به‌دلیل خطرهایی که برای نجات دیگران متحمل می‌شوند، جایگاه والایی دارند؛ اما آسیما همچنان با فشارهای ناشی از تصورات نادرست در مورد حجاب و مسلمانان مواجه است.

 

وی می‌گوید: من آن کسی نیستم که در رسانه‌های اسلام‌ستیز به شما معرفی می‌شود. من یک انسانم که می‌خواهم به مردم کمک کنم.

 

آسیما عنوان می‌کند که تصویر منفی رسانه‌ها در مورد مسلمانان وی را بیشتر مصمم می‌کند که در کنار از خودگذشتگی برای نجات جان مردم، با افتخار از اعتقادات دینی خود نیز سخن بگوید.
وی می‌گوید: مردمی که ما به نجاتشان می‌رویم، اهمیت نمی‌دهند که چه جنسیتی داریم، نژادمان چیست یا دینمان کدام است. آن‌ها فقط می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانیم نجاتشان دهیم؟

نظر شما