شناسهٔ خبر: 68284 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

رضایی:

ما به هدف آمریکا از مقابله با داعش مشکوک هستیم/ هیچ صلحی بدون حضور ایران در خاورمیانه شکل نمی‌گیرد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به هدف آمریکا از مقابله با داعش مشکوک هستیم زیرا داعش خانه زاد غرب است.

به گزارش نماینده محسن رضایی  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجمین کنگره ستارگان خیبر در پاسداشت شهدای غرب منطقه ابوذر (هفده)، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: حادثه جنگ حادثه بزرگ و عظیمی است که تا یک قرن دیگر هنوز حرف های جدیدی برای همه عرصه ها و ملت ها دارد.

وی ادامه داد: زمانی که جنگ آغاز شد دنیا بین دو کشور آمریکا و شوروی تقسیم شده بود و هر کجا جنگی می شد این دو ابر قدرت ظاهر می شدند و جنگ را طوری مدیریت می کردند که در آخر همه ملت ها تابع و برده آنها می شدند.
 
رضایی تاکید کرد: در هیچ یک از جنگ ها آمریکا و شوروی در یک جبهه نبودند در جنگ کره شمالی، روسیه پشتیبان عراق بود و در جنگ عراق و اسرائیل، آمریکا از اسرائیل پشتیبانی کرد، اما در جنگ عراق و ایران، هر دو کشور آمریکا و شوروی در یک سنگر قرار گرفتند و روبروی ملت ایران ایستادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: البته چند ماه قبل از جنگ عراق و ایران، شوروی به افغانستان حمله کرد و با آمریکایی ها تبانی کردند که آن ها در افغانستان و آمریکایی ها از طریق صدام در ایران باشند. بطوریکه حضرت امام (ره) فرمودند دست آمریکا از آستین شوروی بیرون آمد. بدین معنا که عراق همه تجهیزاتش برای شوروی بود.

وی با بیان اینکه ما در طول سال های جنگ تحمیلی تجهیزات جنگی لازم را نداشتیم، گفت: زمانیکه جنگ تحمیلی شروع شد، ارتش ایران سرتیپ، سرلشکر، سپهبد و حتی ارتشبد هم نداشت. در آن زمان ما اصلا سپاه نظامی نداشتیم. سپاه ما بیشتر انتظامی و امنیتی بود. دشمن در آغاز جنگ توانست ۱۳۰۰ کیلومتر از کشور ما را اشغال کند. در حالیکه همه کشورها منتظر شکست ایران در مقابل عراق را داشتند اما معجزه ای بدست ملت ایران رقم زده شد و آن معجزه به صحنه آمدن جوانان گمنامی بود که از همین مساجد و محلات به میدان سرنوشت جنگ را به نفع ایران تغییر دادند.

رضایی گفت: امام(ره) برای پایان جنگ شرایط ساده ای گذاشته بود و تا آخر جنگ هم امام(ره) بر روی شرایط ایستادگی کرد. خواسته امام(ره) تنبیه متجاوز و به رسمیت شناخته شدن مرز بین المللی ایران بود. اگر در سال های آخر جنگ به عراق ورود نمی کردیم، مرزهای بین المللی ما به رسمیت شناخته نمی شد و عراق را به عنوان متجاوز قلمداد نمی کردند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: پس نتیجه می گیریم که یک کشور جهان سومی می تواند در مقابل هر دو قدرت بین الملل بایستد مشروط بر اینکه توانایی های خودش را بشناسد و از شرایط استفاده کند.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز سخت تر از زمان جنگ نیست، گفت: فلسفه پیروزی ما در جنگ مقاومت بود. در جنگ تحمیلی ما با یک بال تعامل می کردیم، مذاکره می کردیم و با یک بال می جنگیدیم و جهاد می کردیم. و امروز هم رمز پیروزی ما همین است.
 
رضایی افزود: جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب در پایان سال ۹۲ به دستگاه های سه گانه ابلاغ کردند، در واقعیت باید در کشور شکل بگیرد و عملیاتی شود. از طرفی مذاکرات ۱+۵ که زیر نظر رهبر انقلاب است باید ادامه پیدا کند.

دبیرمجمع تشخیص با بیان اینکه بدون بال مذاکره قطعا نمیتوانیم پرواز کنیم تاکید کرد: شرایط امروز ایران از دوران جنگ خیلی بهتر شده است و امروز ما در حال ایجاد امنیت و ثبات در منطقه هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما بر سر مساله جنگ با داعش از چند جهت به آمریکا مشکوک هستیم یکی اینکه داعش خانه زاد غرب است و امروز این فرزند ناخلف غرب در مقابل خودشان ایستاده است. دوم اینکه از کجا معلوم آمریکا به اسم داعش نمی خواهد بر آسمان سوریه مسلط شود و به بهانه تروریسم نمی خواهند سیاست یک کشور را خدشه دار کنند. با همه این مسائل آمریکایی ها در این ارتباط شکست می خورند و کاری از پیش نخواهند برد. چون هیچ اقدامی در جهت امنیت و صلح در منطقه خاورمیانه بدون دخالت ایران شکل نخواهد گرفت.

نظر شما