شناسهٔ خبر: 68256 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تحرکات عناصر مشکوک در لبنان

همچنان برخی عناصر تروریست اقدام به تحریک مردم به نفع گروه‌های تروریست بر ضد ارتش لبنان می‌کنند.

به گزارش نماینده، پایگاه خبری العهد نوشت که با وجود تمام جنایت هایی که داعش و النصره در سوریه و عراق مرتکب شده‌اند، تعدادی لبنانی تحت تاثیر رویکردهای تکفیری و تروریستی این گروه‌ها قرار گرفته‌اند. حوادث اخیر عرسال بهترین نمونه از این رویکردهاست. عناصر مسلح ترورریست همچنین اقدام به گروگان گرفتن نظامیان لبنانی کرده و تاکنون علی السید و عباس مدلج دو تن از آنها را سر بریده و محمد حمیه را نیز اعدام کرده اند.

با وجود بسیج جهانی بر ضد داعش و النصره و تلاش‌هایی که برای دور کردن خطر این تروریست‌ها از لبنان صورت می‌گیرد تا مانع از فتنه در آن شود، همچنان برخی عناصر تروریست اقدام به تحریک مردم به نفع گروه‌های تروریست بر ضد ارتش می‌کنند. تعدادی از این عده اندک آوارگان سوری و تعدادی اندکی از آنها نیز عرسالی بودند، در تظاهراتی که دیروز در این شهر برپا کردند، شعارهایی در تایید داعش و جبهه النصره سر دادند و خواستار تصرف بیروت به دست این تروریست‌ها شدند.

این تظاهرات بنا به دعوت عبیده مصطفی الحجیری از تروریست های تحت تعقیب که ابو طاقیه لقب دارد، برگزار شده است.

پیشتر نیز در طرابلس شاهد اتفاقات مشابهی بوده‌ایم، به عنوان مثال تروریست‌ها بعد از برپایی نماز جمعه در این شهر پرچم های داعش را بر افراشته و مدعی اعلام همبستگی با مردم عرسال شدند.

در صیدا هیئت علمای مسلمان این شهر در برگزاری تظاهراتی بعد از نماز جمعه برای محکوم کردن حضور ارتش لبنان در عرسال شکست خوردند.

تحریک کنندگان برای برپایی این تظاهرات با گشت‌زنی در خیابان‌ها وقتی دیدند که پاسخی از سوی مردم به دعوت آنها داده نشد، متفرق شدند.

نظر شما