شناسهٔ خبر: 68206 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سروری:

انگلیس از موضع قدرت وارد کشور شود فتنه‌های جدید شکل می‌گیرد

پرویز سروری/1* قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: اگر انگلیس دوباره از موضع قدرت وارد کشور شود دچار مشکل می‌شویم و فتنه های جدیدی در داخل کشور شکل خواهد گرفت.

به گزارش نماینده پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رفتار متناقض انگلیس علیه کشورمان و مواضع مداخله‌جویانه دیوید کامرون درباره امور داخلی ایران، اظهار داشت: بارها دلسوزان نظام تذکر داده بودند که روابط با انگلیس با توجه به رویکرد ریاکارانه و فریبکارانه آنان به نفع ایران نبوده و نیست.

وی ادامه داد: امروز انگلیسی‌ها بیشتر از اینکه از قطع روابط با کشورمان منفعت ببرند دچار ضرر شده‌اند و با این اقدامات به دنبال فریبکاری جدید هستند.

سروری با تاکید بر اینکه فعالیت سفارت انگلیس در تهران و ماهیت آن کاملا روشن و شفاف است، خاطرنشان کرد: پهن کردن فرش قرمز برای انگلیسی‌ها چیزی به جز تحقیر برای ما ندارد.

*ارتباط انگلیسی‌ها با نیروهای ضدانقلاب قطع شده است

قائم‌مقام جمعیت رهپویان  اضافه کرد: سفارت انگلیس همواره نقش هماهنگی میان نیروهای ضدانقلاب، اپوزیسیون و واپس‌گرا را داشته است و آنها امروز می‌بینند که ارتباطات دیروز آنها دچار مشکل جدی شده است و حلقه‌های ارتباطی آنان از بین رفته است، به همین دلیل به دنبال بازگشایی و فعالیت کنسولی سفارت خود در تهران هستند.

سروری در ادامه با بیان اینکه اظهارات سخیف نخست‌وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل تنها ساعاتی پس از دیدار وی با رئیس‌جمهوری کشورمان ماهیت واقعی انگلیسی‌ها را نشان داد، گفت: این رفتار ناشی از رفتار تاریخی و متکبرانه انگلیس در قبال کشورهای اسلامی است و مسئولان وزارت خارجه کشورمان باید این اتفاق را کاملا جدی بگیرند و به درستی آن را تحلیل کنند.

*هشدار درباره بروز فتنه‌های جدید

قائم‌مقام جمعیت رهپویان  در پایان با ذکر این نکته که باید جلوی گسترش روابط سیاسی با انگلیس گرفته شود، تصریح کرد: اگر آنها دوباره از موضع قدرت وارد کشور شوند دچار مشکل می‌شویم و فتنه های جدیدی در داخل کشور شکل خواهد گرفت؛ مسئولان باید این رفتار‌های خصومت‌آمیز را به یاد داشته باشند و بدانند اگر کمی در برابر آنها انعطاف غیرضرورری از خود نشان بدهیم منافع ملی ما تحقیر خواهد شد.

 

نظر شما