شناسهٔ خبر: 68190 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

۲ مدال طلای ایران از دست رفت!

نمایندگان اوزان 57 و 70 کیلوگرم کشتی آزاد ایران با قبول شکست برابر حریفان خود در دور دوم رقابتهای کشتی بازیهای آسیایی اینچئون، حضوری ناامیدکننده را به نمایش گذاشتند تا دو شانس مدال طلا که از قبل هم پیش بینی شده بود از بین برود.

به گزارش نماینده به نقل از مهر؛ حسن رحیمی و مصطفی حسین خانی نمایندگان اوزان ۵۷ و ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی از صبح امروز به میدان رفتند که تمامی اهالی کشتی این دو آزادکار باتجربه را جزو مردان طلایی کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی پیش بینی می کردند، اما این ملی پوشان در نمایشی غیر قابل باور در دور دوم با قبول شکست برابر حریفان، از رسیدن به فینال و کسب مدال طلا بازماندند.

حسن رحیمی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر حریفی از قرقیزستان را شکست داد تا همه به موفقیت های بعدی او امیدوار شوند، اما در دور دوم به مصاف جان سيك يونگ از كره جنوبي رفت و با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف شد. هر چند داوری این دیدار نیز کمی به سود آزادکار میزبان بود، ولی رحیمی هم فاصله زیادی با کشتی های همیشگی خود داشت و به قول معروف، دست و پا بسته به مصاف این آزادکار کره ای رفت. البته رحیمی همچنان برای کسب مدال برنز امیدوار است و باید منتظر فینالیست شدن این حریف کره ای خود باشد.

مصطفی حسین خانی نیز صبح امروز در وزن ۷۰ کیلوگرم، به رغم مصدومیت از ناحیه زانو، آغازی قابل قبول داشت و توانست در دور اول " عمرژانوف" از قزاقستان را با نتیجه ۵ بر صفر شکست دهد. حسین خانی هم با این پیروزی همه را به کشتی های موفقیت آمیز بعدی امیدوار کرد اما در نمایشی ناباورانه در برابر حریفی از ژاپن در ۱۰ ثانیه پایانی ۳ امتیاز از دست داد و مغلوب حریف نه چندان توانمند خود شد.

آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم کشورمان در دیدار با "تاكافومي كوجيما" با نتیجه ۳ بر صفر پیش بود و تنها ۱۰ ثانیه با پیروزی فاصله داشت که در یک آن اداره کشتی را از دست داد و به یک بیرون رفتن از تشک و یک خاک، ۳ امتیاز از دست داد. با این نتیجه مساوی، آزادکار ژاپنی به دلیل کسب امتیاز آخر توانست حسین خانی مدعی را شکست داده و او را در انتظار رسیدن به گروه مجدد به جمع بازنده ها بفرستد.

ناگفته نماند این دو آزادکار ملی پوش به تازگی از رقابتهای جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان بازگشته بودند و به محض ورود به تهران به اردوی آماده سازی رفتند.

بدین ترتیب کشتی آزاد ایران در روز نخست، بخت کسب مدال طلا را ناباورانه از دست داد تا همچنان در انتظار کسب دو مدال برنز احتمالی توسط رحیمی و حسین خانی و یا کسب مدال های رنگارنگ در روزهای آتی بماند.

طبق برنامه رقابتهای کشتی آزاد بازیهای آسیایی، مدعیان اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم نیز ظهر امروز در مراسم وزن کشی روی باسکول خواهند  رفت تا پس از شناخت حریفان خود، از فردا به مصاف هم بروند. تیم ملی کشتی آزاد ایران در وزن ۶۵ کیلوگرم نماینده ای ندارد و از صبح فردا یکشنبه، رضا یزدانی را در وزن ۹۷ کیلوگرم به میدان خواهد فرستاد.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۳۶ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

نظر شما