شناسهٔ خبر: 68112 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دستور کار سه کمیسون تخصصی مجلس

صالحی به کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش می دهد

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در جلسه کمیسیون انرژی مجلس در مورد اقدامات انجام شده آن سازمان و مسائل مطروحه فیمابین سازمان با شورای حکام گزارش می‌دهد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، بررسی لایحه یک شوری زیست‌محیطی ایران با حضور کارشناسان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان انرژی اتمی، وزارت نفت، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس و نیز جمع‌بندی طرح یک شوری الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از دستورهای کاری اعضای کمیسیون انرژی مجلس در هفته آینده است.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، ادامه بررسی طرح یک‌فوریتی اساسنامه‌ شرکت ملی نفت و نیز اتخاذ تصمیم در خصوص طرح یک شوری اجازه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی به استفاده از انرژی خورشیدی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در جلسه کمیسیون انرژی مجلس در مورد اقدامات انجام شده آن سازمان و مسائل مطروحه فیمابین سازمان با شورای حکام گزارش می‌دهد.

کمیته نفت، گاز و پتروشیمی این کمیسیون نیز به بررسی مشکلات جایگاه‌داران پمپ‌بنزین با حضور مسئولان وزرات نفت، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و جایگاه‌داران پمپ‌بنزین می‌پردازد.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نیز در جلسات هفته آینده خود به ادامه رسیدگی به لایحه و طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و رسیدگی به طرح اصلاح تبصره یک ماده پنج قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات می‌پردازند.

دعوت از مسئولان ذی‌ربط جهت ارائه گزارش عملکرد تبصره چهار قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور و نیز معرفی دو نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت ناظر در شورای حقوق و دستمزد در دستور کار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه قرار دارد.

کارگروه‌های اقتصادی، اجتماعی و عمومی دفاعی این کمیسیون نیز به ترتیب به ادامه بررسی پیشنهادات الحاقی به لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و گزارش دیوان محاسبات در مورد عملکرد شش‌ماهه تبصره ۲۱ بودجه، ادامه بررسی طرح شفاف‌سازی نتایج نهایی آزمون‌های استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت بکارگیری غیرقانونی و بررسی بودجه پیشنهادی دیوان محاسبات در سال ۹۴ و جمع‌بندی نهایی تفریغ بودجه ۹۱ می‌پردازند.

بر اساس این گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس نیز هفته آینده به ادامه بررسی لایحه الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و نیز لایحه موافقتنامه بین ایران و ترکیه در مورد استفاده از دروازه مرز زمینی اسندره و سرو می‌پردازند.

نظر شما