شناسهٔ خبر: 68069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

رئیس جمهور عراق: به ایران نیاز داریم

رئیس جمهوری عراق بر اهمیت نقش ایران در مبارزه با گروه « داعش » تاکید کرد و گفت : حضور ایران برای ضربه زدن به داعش لازم است ، چون نمی توان ایران را کنار زد و عراق نمی تواند از ایران بی نیاز باشد.

به گزارش نماینده، فواد معصوم در گفتگو با روزنامه الحیات افزود : در مبارزه با داعش اگر تمامی امکانات عراق و منطقه بدون ایران باشد خلاء بزرگی دراین تلاشها ایجاد خواهد کرد.

وی با رد این سخنان که تهران « صاحب فصل الخطاب در عراق » است گفت : ما در داخل مرزهای عراق تحرک داریم و به همه از جمله عربستان، ‌کشورهای عربی خلیج فارس، ترکیه و ایران نیازمندیم.

رئیس جمهور عراق گفت : ما از تلاشهائی که برای کنار زدن ایران صورت می گیرد حمایت نمی کنیم چون ایران از همان روز اول حمله داعش با سلاح به ما برای مقابله با داعش کمک کرد و نمی توانیم از ایران بی نیاز باشیم و معتقدیم نمی شود ایران را کنار گذاشت و باید ایران در تلاشهای منطقه ای برای مبارزه با داعش حضور و وجودی کارآمد داشته باشد.

فواد معصوم در ادامه تاکید کرد عراق از کشورهای عربی برای حمله هوائی به داعش تقاضا نکرده است و انتظار می رود که ترکیه بعد از آزادی اتباع بازداشت شده خود در موصل آزادی عمل (در مبارزه با داعش) داشته باشد.

منبع: واحد مرکزی خبر

نظر شما