شناسهٔ خبر: 68044 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رضایی: به نیات و قصد آمریکا مشکوک هستیم

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما به نیات و قصد آمریکا مشکوک هستیم، خاطرنشان کرد: اینکه بتوانند یا بخواهند داعش را از بین ببرند یا اینکه چه قصدی علیه دولت عراق و سوریه دارند قضیه کاملا مشکوک است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش «ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با حمله آمریکا علیه داعش، گفت: هر نوع دخالت بیگانگان وضع کشورهای منطقه را بحرانی‌تر می‌کند  و مشروعیت بیشتری برای داعش به وجود می‌آورد که در این صورت بحران ریشه‌دارتر خواهد شد.

وی در خصوص علت اقدام آمریکا علیه داعش، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نمایشنامه‌ای اجرا می‌کنند و به هیچ‌وجه نمی‌خواهند یا نمی‌توانند که با همه قدرت خود وارد شوند و از سوی دیگر می‌خواهند در امور داخلی سوریه دخالت کنند. پس از آن که  دخالت‌های آنها طی سه سال گذشته در سوریه به نتیجه نرسید، راه جدیدی برای حضور در سوریه پیدا کرده‌اند.

رضایی با تاکید بر اینکه ما به نیات و قصد آمریکا مشکوک هستیم، خاطرنشان کرد: اینکه بتوانند یا بخواهند داعش را از بین ببرند یا اینکه چه قصدی علیه دولت عراق و سوریه دارند قضیه کاملا مشکوک است.

وی در خصوص پیش‌بینی خود در این رابطه، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که این بحران عمیق‌تر می‌شود و آمریکایی‌ها  موفق نمی‌شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص احتمال از بین رفتن داعش، گفت: مسئله فراتر از داعش است. بحرانی که در منطقه وجود دارد از سویی گروه‌های تروریستی همچون النصره، داعش، بعثی‌ها و... هستند.  اینها  غده سرطانی هستند که با دخالت آمریکا عمیق‌تر خواهد شد.

رضایی پیرامون مواضع احتمالی رئیس‌جمهور در نطق سالیانه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور ما از مواضع به حق مردم دفاع می‌کند و انتظار همه این است که چنین کاری انجام بگیرد.  ما خوش بین هستیم که چنین اتفاقی رخ دهد و بار دیگر صدای ملت ایران از سازمان ملل به گوش جهانیان برسد.

نظر شما