شناسهٔ خبر: 67897 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

گزارشی از فالش‌نوازی وزیر خاتمی در دولت اعتدال به نفع اصلاحات؛

آقای روحانی! آیا هدف دولت اعتدال ادامه دادن راه دولت خاتمی است؟

علی یونسی این اظهارات در حالی از سوی دستیار ارشد رئیس جمهور بیان می‌شود که دولت یازدهم بارها اعلام کرده است روش و منش مستقل خود را دارد و دنباله‌روی کسی نیست.

به گزارش نماینده، روز گذشته دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی که تاکنون حواشی بسیاری را برای دولت یازدهم رقم زده است به بهانه روز بزرگداشت صلح جهانی در ایران تحلیلی جالب از شعار «جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراطی‌گری» که توسط رئیس جمهور در مهر ماه سال گذشته در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل بیان شده بود ارائه کرد.

علی یونسی شعار «جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراطی‌گری» را مکمل و در راستای شعار «گفت‌وگوی تمدن‌ها» خاتمی که در پنجاه و سومین مجمع عمومی سازمان ملل (سپتامبر ۱۹۹۸) توسط وی مطرح شد تحلیل کرده و می‌گوید: «دولت جمهوری اسلامی و آقای رییس جمهور بر شعار نفی خشونت همچنان مصمم هستند و بنا دارند که آن را در داخل و خارج محقق کنند. شعار نفی خشونت مکمل و در راستای گفت‌وگوی تمدن‌های آقای خاتمی بود که باز مورد اقبال قرار گرفت و این نشان می‌دهد که جهان تشنه صلح است و آسایش».

این اظهارات در حالی از سوی دستیار ارشد رئیس جمهور بیان می‌شود که دولت یازدهم بارها اعلام کرده است روش و منش مستقل خود را دارد و دنباله‌روی کسی نیست. زمانیکه مشابه این مسئله در خصوص دنباله‌روی دولت روحانی از هاشمی مطرح شد، محمد باقر نوبخت در مقام سخنگوی دولت یازدهم در برنامه شناسنامه به صراحت آن را تکذیب کرده و گفت: «صادقانه می‌گویم که هاشمی خیلی برای ما محترم است و ما قبولش داریم و وی را عنصر ارزشمندی برای تاریخ انقلاب اسلامی می‌دانیم اما سال گذشته انتخاباتی برگزار شد و حسن روحانی رای آورد. وی خودش انسان صاحب نظر و مستقلی است. اینکه ایشان به خدمات و زحمات هاشمی احترام و اعتماد دارد به این معنا نیست که دائماً با او در ارتباط باشد و در مورد مسائل مختلف جلسه داشته باشند ... بهره گیری از نظرات او{هاشمی} و دیگر شخصیت‌های انقلاب در عرصه های مختلف برای ما مهم است اما اینطور نیست که بگوییم دولت یازدهم، دولت سوم هاشمی است! »

با توجه به مواضع صریح دولت یازدهم تنها دو گمانه می‌توان در خصوص گفته‌ی یونسی داشت؛ یا به وزیر اطلاعات خاتمی کارویژه‌ی "مصادره‌ی از درون" دولت اعتدال به نفع جریان اصلاحات محول شده است و یا یونسی بدون‌ اطلاع با ساز ناکوک خود در دولت اعتدال به نفع اصلاحات و به ضرر دولت یازدهم، فالش می‌نوازد!

نظر شما