شناسهٔ خبر: 67763 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

خطر آلودگی آب‌های زیر زمینی تهران با فاضلاب پرند و پردیس

آلودگی آب سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به رها شدن فاضلاب شهرک‌های اطراف تهران مانند پردیس و پرند از خطر آلودگی آب‌های زیر زمینی تهران با این فاضلاب‌ها خبر داد.

به گزارش نماینده، مویدحسینی صدر در گفتگو با مهر با انتقاد از عدم توجه سازمان محیط زیست به آب تهران گفت: عدم تاسیس فاضلاب‌ها در شهر های جدید اطراف تهران در کوتاه مدت موجب آلودگی آب‌های زیر زمینی تهران می‌شود و این خطر بسیار جدی است.

نماینده مدرم خوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان آب و فاضلاب شهری و وزارت مسکن و شهر سازی باید به این مسئله توجه جدی داشته باشد.

وی اظهار داشت: در شهرهای جدید اطراف تهران مانند پرند و پردیس شبکه فاضلاب ساخته نشده است و فاضلاب این شهر ها رها یا در چاه‌های خانگی ریخته می‌شود، بنابراین خطر ورود این فاضلاب به آب‌های زیر زمینی وجود دارد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست تهران گفت: زنگ خطر آلودگی گسترده در آب‌های زیر زمینی تهران به صدا در آمده است که در این صورت تصفیه این آبها مشکل خواهد بود. این خطر به خصوص در شهرک پردیس بسیار جدی است.

وی با اشاره به حادثه سد فشافویه و تلف شدن ۲ میلیون قطعه ماهی در این سد گفت: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس علت عمده مرگ این ماهی ها آلودگی آب این سد با فاضلاب بود و الا همه ماهی‌ها یک جا تلف نمی‌شدند.

صدر ادامه داد: مدیریت فاضلاب تهران امری جدی است زیرا گزارش هایی که به فراکسیون رسیده است نمایانگر خطر جدی هستند.

وی گفت: فاضلاب‌های صنعتی شهرک‌های اطراف تهران که آثار مخرب طولانی مدت دارند نیز رها شده‌اند که بسیار خطر ناک است. سازمان محیط زیست نباید تنها مسئله‌اش هوای تهران باشد سلامت آب و فاضلاب تهران نیز امری مهم است.

نظر شما