شناسهٔ خبر: 67443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

موافقت سنای آمریکا با تسلیح مخالفان سوری

سنای آمریکا طرح باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای آموزش و تجهیز مخالفان میانه‌رو سوری را به منظور مقابله با داعش تایید کرد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری شینهوا، سنا موافقت خود را با این طرح یک روز پس از تایید آن در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد.

 

۷۸ تن از اعضای سنا به طرح اوباما رای مثبت و ۲۲ نماینده نیز رای منفی دادند. این طرح از بسته یک تریلیون دلاری است که در اختیار دولت فدرال آمریکا قرار داده می‌شود.

 

این مصوبه هم اکنون در اختیار اوباما است تا آن را برای اجرایی شدن ابلاغ کند.

 

هری رید رهبر اکثریت سنا گفت: ما اکنون در موقعیت خوبی هستیم. من فکر می‌کنم اینکه ما این توانایی را داریم که شورشیان را تجهیز کنیم و آموزش دهیم به شکلی که این ائتلاف بین‌المللی را گسترش دهیم حائز اهمیت است. من از موقعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم احساس رضایت می‌کنم.

 

این اقدام پنتاگون را قادر می‌کند تا بتواند افرادی که به عقیده واشنگتن مخالفان "میانه رو" سوری هستند را آموزش دهند و تجهیزات لازم را برای آن‌ها فراهم آورد.

 

این افراد در درگیری‌های زمینی با داعش حضور خواهند داشت و در این حال جنگنده‌های آمریکا حملاتی را علیه مواضع داعش در سوریه انجام خواهد داد. این اقدامات بخشی از طرح اوباما است که در دهم سپتامبر به منظور تضعیف و نابودی داعش در سوریه و عراق اعلام شد.

منبع: ایسنا

نظر شما