شناسهٔ خبر: 67061 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

رحمانی فضلی: به آمریکا اعتماد نداریم/ از حمایت های خوب به سوریه و عراق ابایی نداریم

رحمانی فضلی وزیر کشور با بیان اینکه از حمایت‌های سیاسی پشتیبانی خدماتی به دولت‌‌ها و مردم سوریه و عراق ابایی نداریم افزود: ما حمایت‌های خود را انجام خواهیم داد و آن را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه شصت و هفتمین نشست شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره ادعای آمریکا مبنی بر دعوت از ایران برای مبارزه با تروریسم اظهار داشت: آمریکایی‌ها به این دلیل که رفتارهای دوگانه زیادی داشته‌اند به آنها اطمینان نداریم.  
 
وی ادامه داد: در بخش مبارزه با تروریسم حقوق بشر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و ده‌ها عنوان دیگر آمریکایی‌ها رفتارهای دوگانه‌ای داشتند و پیش خود، خودی و غیرخودی را تقسیم می‌کنند.  
 
وزیر کشور تأکید کرد: در مسئله مبارزه با داعش شواهدی علیه برخی از همین کشورهایی که ائتلاف بزرگی به سرکردگی آمریکا تشکیل داده‌اند وجود دارد آنها پشتیبانی مالی لوجستیکی، سیاسی و خدماتی داشتند و اکنون هم ایفای نقش می‌کنند.  
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم که همواره با تروریسم مبارزه کنیم گفت: خود ما هم قربانی تروریسم بوده‌ایم و اکنون هم مورد تهدید تروریسم هستیم به ویژه اگر این موضوع در کشورهای اسلامی همچون سوریه، عراق و هر کشور اسلامی دیگری باشد با اولویت بازتری با این مسئله (مبارزه با تروریسم) برخورد می‌کنیم.  
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه از حمایت‌های سیاسی پشتیبانی خدماتی به دولت‌‌ها و مردم سوریه و عراق ابایی نداریم افزود: ما حمایت‌های خود را انجام خواهیم داد و آن را اعلام خواهیم کرد در عین حال زمان شاهد خواهد بود و شما هم خواهید دید که آمریکا مثل همه موضوعات دیگر در القاعده، برج‌های دوقلو، اشغال افغانستان در صدد گسترش تروریسم بود در اینجا هم به دنبال همین است.
 

وزیر کشور تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد آمریکا همواره به دنبال مسائل و منافع خودش بوده است جدای از آنها ما کمک‌های خود را به مردم و دولت عراق انجام خواهیم داد.  

وی گفت: ما در بحث مبارزه با تروریسم و دیگر مسائل رفتارهای دوگانه‌ای از امریکا دیدیم و به آن اعتماد نداریم.

نظر شما