شناسهٔ خبر: 67010 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعتراض یونانی‌ها به اجرای یک نمایش صهیونیستی در این کشور

اعتراض مردمی فعالان یونانی علیه میزبانی موسسه فرهنگی «میخالیس کاکویانیس» یونان از نمایش یک گروه هنری اسرائیلی تظاهرات کردند.

به گزارش نماینده به نقل از   فارس، در ادامه حمایت‌های مردمی از غزه و مردم فلسطین فعالان یونانی علیه میزبانی موسسه فرهنگی یونان از نمایش یک گروه هنری اسرائیلی تظاهرات کردند.

معترضان که در جلوی موسسه فرهنگی «میخالیس کاکویانیس» در مرکز شعر آتن تظاهرات می‌کردند، پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند علیه اشغالگران صهیونیست شعار می‌دادند.

این در حالی بود که قرار بود گروه هنرهای نمایشی دانشگاه یهودی اورشلیم به صورت رایگان در یونان به روی صحنه برود.

معترضان در این تظاهرات علاوه بر سردادن شعارهایی علیه دولت یونان در انتقاد به همکاری این کشور با رژیم صهیونیستی، تصاویر کودکان کشته شده در جریان جنگ ۵۱ روزه اخیر علیه مردم غزه را بالا برده و پرچم رژیم صهیونیستی را نیز به آتش کشیدند.

به نوشته پایگاه خبری الجزیره، معترضان یونانی همچنین خواستار بسته شدن سفارت اسرائیل در این کشور شدند و این در حالی بود که پلیس یونان در برابر سالن نمایش تجمع کرده بود.

استاوروس ساگریوتیس فعال یونانی در این باره گفت: خیلی عجیب است که در موسسه فرهنگی‌ئی که مرحوم «میخالیس کاکویانیس» که معروف به حمایت از فلسطین بود آن را تاسیس کرده چنین گروهی حضور داشته باشد.

وی با انتقاد از تلاش دولت این کشور برای همکاری با اسرائیل، افزود: مردم یونان که برای آزادی کار مبارزه کرده است، همه آنچه که فلسطینی‌ها می‌کشند، درک می‌کنند.

نظر شما