شناسهٔ خبر: 66951 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با عنوان «چیتی چیتی، بنگ بنگ»؛

نویسنده داستان‌های مشهور «جیمز باند» کتاب نوشت

چیتی کتاب «چیتی چیتی، بنگ بنگ» نوشته «یان فلمینگ» با ترجمه راضیه ابراهیمی از سوی نشر قدیانی برای گروه سنی نوجوان منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، کتاب «چیتی چیتی، بنگ بنگ» از سری مجموعه رمان‌های کلاسیک نوجوان نوشته «یان فلمینگ» با ترجمه «راضیه ابراهیمی» از سوی انتشارات قدیانی منتشر و روانه بازار نشر شد.

«یان فلمینگ» نویسنده داستان‌های مشهور «جیمز باند» این بار برای فرزندش قصه‌ای را تعریف می کند که پس از گذشت زمانی کوتاه، تبدیل به کتاب خواندنی و فیلم‌نامه و پس از آن فیلمی دیدنی می‌شود.

«راضیه ابراهیمی» مترجم کتاب «چیتی چیتی، بنگ بنگ»، مجموعه مطالب این کتاب را ۳ بخش تقسیم کرده است و با بیان روان و ساده خود توانسته ارتباط درست و خوبی با مخاطب برقرار کند.

کتاب  «چیتی چیتی، بنگ بنگ» اینگونه آغاز می‌شود: همه می‌دانیم که بیشتر ماشین‌ها از آهن، سیم، پلاستیک، آب، برق و روغن ساخته شده‌اند. البته پوست شکلات‌های تافی را که زیر صندلی‌های پشتی می‌چپانیم، به اینها اضافه کنید! حتماً دیده‌اید که دود مثل ابر خاکستری از این ماشین‌ها بیرون می‌زند. بوق‌شان هم خیلی پر سروصدا است.

چراغ های سفید مثل دو تا چشم بزرگ جلوشان قرار گرفته است و دو تا چراغ قرمز هم پست‌سرشان دارند. انگار یک قوطی حلبی را روی چهار تا چرخ گذاشته‌اند تا حرکت کند!

اما بعضی ماشین‌ها، مثل ماشین من و شاید هم ماشین شما، خیلی متفاوت‌اند. اگر می‌خواهید دوست‌شان داشته باشید و درکشان کنید، رنگ‌شان را خراش ندهید، درشان را محکم نبندید، آب و روغن‌شان را به موقع عوض کنید. خلاصه اینکه درست و حسابی‌تر و خشک‌شان کنید. راستی تا یادم نرفته بگویم که آنها را تمیز و براق هم نگه دارید. آخرین نصیحت این است که آنها را زیر برف و باران هم نگذارید. پس حالا می‌فهمید که آنها هم مثل ما آدم‌ها هستند. البته بعضی از آنها چیزی بیشتر از آدم‌های معمولی‌اند، انگار بعضی‌ها جادویی هستند!

بر اساس این گزارش، مؤسسه انتشارات «قدیانی» کتاب «چیتی چیتی، بنگ بنگ » نوشته «یان فلمینگ» را در تیراژ ۱۱۰۰ نسخه به قیمت ۵۵۰۰ تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما