شناسهٔ خبر: 66797 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌های کلان

نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با دعوت از نمایندگان بخش خصوصی برای تبیین برنامه ششم گفت: اتاق اصناف با معرفی نمایندگان خود می تواند زمینه مشارکت در فرایندهای تصمیم سازی کلان کشور را فراهم کند.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، محمدباقر نوبخت در نخستین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به این که بیش از ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور در بخش دولتی حاصل می شود، افزود : می توانیم با اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ضمن تقویت بخش خصوصی؛ دولت را در جایگاه سیاست گذاری، نظارت و هدایت قرار دهیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نخستین بند از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر رشد و پویایی در اقتصاد با برخورداری همه آحاد جامعه یادآور شد و گفت: این بند تأکید دارد که همگان، نه صرفاً بخش خصوصی، باید در توسعه اقتصادی کشور مشارکت کنند؛ موضوعی که هم تجربه جهانی و هم علم اقتصاد به آن رسیده است.

نوبخت با تأکید بر اینکه دولت باید بپذیرد بخش خصوصی سود متعارف و معمول پاداش زحمت خود را باید از آن خود کند، نگاه تنگ نظرانه به این بخش را موجب اثر معکوس در اقتصاد دانست.

وی افزود : رئیس جمهور بارها در سخنانش تأکید کرده است که برنامه های توسعه، بدون تشکل های بخش خصوصی، امکان تصمیم و اجرا ندارد.

نوبخت  با دعوت از نمایندگان بخش خصوصی برای تبیین برنامه ششم گفت: اتاق اصناف با معرفی نمایندگان خود می تواند زمینه مشارکت در فرایندهای تصمیم سازی کلان کشور را فراهم کند.

معاون رئیس جمهور خطاب به علی فاضلی رئیس اتاق اصناف تصریح کرد: اگر شما دعوت هم نمی کردید بازهم می آمدیم چرا که می خواهیم از ظرفیت های شما برای توسعه کشور استفاده کنیم.

نوبخت گفت: ایران و ترکیه برای دستیابی به توسعه اقتصادی از هم متفاوتند چرا که الگوی کاملاً وارداتی شاید در ترکیه پاسخگو باشد اما در ایران نمی تواند موجب توسعه شود، ما می توانیم با ترکیب دولت-بازار و تسهیل امور بین این دو نهاد به اهداف خود برسیم.

نظر شما