شناسهٔ خبر: 66735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

واشنگتن پست:

دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران اینترنتی، یاهو را تهدید کرد

واشنگتن/1 اسناد جدید نشان می دهد، دولت آمریکا در سال ۲۰۰۸ برای دسترسی به اطلاعات کاربران سایت یاهو این شرکت را به پرداخت جریمه ای سنگین تهدید کرده بود.

به گزارش نماینده به نقل از روزنامه «واشنگتن پست»، اسناد بدست آمده از پرونده ای در دادگاه که امروز منتشر شد، نشان می دهد، دولت آمریکا در سال ۲۰۰۸ شرکت یاهو را تهدید کرده بود در صورتی که اطلاعات کابران خود را در اختیار آنها قرار ندهد، روزانه ۲۵۰ هزار دلار جریمه خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این اسناد نشان می دهد که چگونه مقامات دولتی در آمریکا شرکت هایی که در حوزه فناوری مشغول بوده اند را برای مشارکت در برنامه جنجال برانگیز شنود الکترونیک سازمان امنیت ملی آمریکا موسوم به برنامه «PRISM» تهدید کرده اند.

این اسناد قضایی که بیش از ۱۵۰۰ صفحه است نبرد حقوقی شرکت یاهو برای مقابله با درخواست های دولت آمریکا را به تصویر می کشد که ظاهرا نیز شکست خورده است.

بر اساس این گزارش، ضررهایی که شرکت یاهو متحمل شد در نهایت باعث شد تا این شرکت در برابر خواسته های نامشروع دولت آمریکا برای جاسوسی از شهروندان این کشور از طریق اطلاعات کاربری آنها در سایت یاهو تسلیم شود.

این برنامه جاسوسی که توسط سازمان امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) اجرا می شود به این نهاد دولتی اجازه دسترسی به سوابق آنلاین کاربران یاهو و دیگر شرکت های حوزه فناوری مستقر در آمریکا را می دهد.

 

نظر شما