شناسهٔ خبر: 66714 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

توکلی:

تغییر مدیران اجرایی در مدیریت اصولگرایان کم‌تر است/ دعواهای سیاسی برنده‌ای ندارد

توکلی 1 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: تغییر مدیران اجرایی و مسئولین در مدیریت اصولگرایان کم‌تر دیده می‌شود و قبیله‌سازی‌های سیاسی مورد تأیید مقام معظم رهبری نیست چرا که دعوا‌های سیاسی هر دو طرف را بازنده می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، احمد توکلی صبح امروز در جمع اصولگرایان تحول‌خواه خراسان رضوی اظهار کرد: کسانی که در جریان حق به فعالیت می‌پردازند نباید از سختی‌ها گله‌مند باشند چرا که خداوند در قرآن کریم در وصف این جریان می‌فرماید مثل دانه‌ای هستند که زارعی می‌کارد و اول جوانه می‌زند، ‌سپس رشد می‌کند و روی پای خود می‌ایستد آن‌چنان که زارعش تعجب می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: رشد جریان حق، کفار را به غیظ می‌آورد لذا جریان وابسته به اسلام باید چنان رشد کند که باعث ناراحتی کفار شود.

توکلی خاطرنشان کرد: در برابر جریان حق، جریان باطل سریع رشد می‌کند و پوسته قوی‌ای دارد، اما ریشه‌اش قوی نیست و زود از جا کنده می‌شود.

وی تذهیب نفس را برای کسانی که در مسیر حق گام برمی‌دارند امری ضروری دانست و تأکید کرد: حضرت علی(ع) درباره تربیت نفس خود می‌فرمودند من به نفس خود سختی می‌دهم و کسانی که این چنین عمل کنند، همانند درخت بیابانی می‌مانند که دیر آتش می‌گیرد و استحکام بالایی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این که تنها باشیم یا نباشیم اهمیت چندانی ندارد چرا که خداوند در قرآن فرموده است برای خدا قیام کنید، چه فردی چه گروهی و پیغمبر نیز به همین روش آغاز کرد.

توکلی افزود: مقاوت در جریان حق از دیگر نکات حائز اهمیت در این بحث است، و نمونه آن را می‌توان در داستان حضرت نوح(ع) دید که مؤمنان چند مرحله از اطراف ایشان کنار کشیدند اما مؤمنان حقیقی در کنار ایشان ماندند و استقامت ورزیدند و تمسخر مسخره کنندگان را تحمل کردند  تا به پیروزی رسیدند.

وی تأکید کرد: داستان‌هایی که در قرآن پیرامون پیروزی عده‌ای قلیل که در جریان حق هستند بر عده زیادی که در جریان باطل قرار گرفته‌اند آمده، به بیان خود قرآن داستان حق است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تغییر مدیران اجرایی و مسئولین در مدیریت اصولگرایان کم‌تر دیده می‌شود و قبیله‌سازی‌های سیاسی مورد تأیید مقام معظم رهبری نیست چرا که دعوا‌های سیاسی هر دو طرف را بازنده می‌کند.

توکلی افزود: اصولگرایی حقیقی یعنی دو طرف با یکدیگر تعامل و تفاهم داشته باشند چرا که اصول ما می‌گوید مسلمانان باهم متحد هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین(ع) اختلاف مسلمانان عصر خودشان که در حد عدم قبولی ولایت بود، اظهار تعجب می‌کنند و می‌فرمایند اختلاف وقتی که شما خدا و پیغمبر و کتاب واحد دارید، بی‌معناست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به اسلام ناب محمدی عمل کنیم و مراقب باشیم که تحجر و تعصب دامن‌گیرمان افکارمان نشود و بدانیم که در اسلام ناب گناه کسی که غیبت می‌کند و تهمت می‌زند، به مراتب از کسی کسی که بی‌حجاب است، بدتر است.

نظر شما