شناسهٔ خبر: 66705 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ناطق نوری:

حمایت جدی مقام معظم رهبری از مردم سوریه/ ایران در جنگ اخیر مردانه از غزه حمایت کرد

ناطق نوری 1 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمانی که در سوریه بحران ایجاد شد برخی می‌گفتند این موضوع به ایران ارتباطی ندارد در حالیکه رهبر معظم انقلاب یک تنه در برابر این اظهارنظرها و در کنار مردم سوریه ایستاد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری دقایقی پیش در شورای اداری استان اصفهان گفت: زمانی که در کشور سوریه بحران ایجاد شد برخی می‌گفتند این موضوع به ایران ارتباطی ندارد و ورود به مسئله سوریه به صلاح نیست در حالیکه رهبر معظم انقلاب یک تنه در برابر این اظهارنظرها و در کنار مردم سوریه ایستاد و همین امر باعث شد تا ادبیات استکبار و اسرائیل نسبت به سوریه تغییر کند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب معتقد بودند که سوریه و غزه خط مقدم ایران برابر اسرائیل است چرا که صهیونیست‌ها برای رسیدن به تفکر پوچ و واهی خود مبنی بر حاکمیت از نیل تا فرات با استفاده از حمایت ابرقدرت‌های دنیا از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند و همین امر باعث شد تا خواب‌های آشفته‌ای که جهانخواران برای تصرف سوریه و محدود کردن ایران داده بودند هرگز تعبیر نشود.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: اکنون نگاه مردم غزه به جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تمام تبلیغات منفی گروه‌های مختلف تغییر کرده و آنها جمهوری اسلامی و مردم ایران را حامیان واقعی خود می‌دانند چرا که در جنگ اخیر غزه کشورهایی که ادعای حمایت از مردم مظلوم غزه را داشتند هیچ عکس‌العملی نشان نداده و تنها ایران بود که مردانه وارد عمل شد، از غزه حمایت کرد و در برابر استکبار و اسرائیل ایستاد.

ناطق نوری خاطرنشان ساخت: یک روز فلسطینی‌ها با سنگ می‌جنگیدند ولی اکنون آنها با موشک می‌جنگند که این موضوع از برکات اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: مدیریت و رهبری مقام معظم رهبری در منطقه و جهان اسلام مثال‌زدنی است و باید قدر وجود چنین نعمتی را به خوبی دانست و برای طول عمر ایشان به درگاه الهی دعا کرد.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: در انتخابات اخیر عراق اگر رهبری و مدیریت رهبر معظم انقلاب نبود احتمال درگیری بین سران کشور عراق وجود داشت ولی هدایت ایشان باعث شد هم دولت تشکیل شود و هم حرمت شیعه حفظ گردد.

ناطق‌نوری افزود: تا پیش از پیدایش طالبان اهل سنت در عربستان مباحث سیاسی و ورود به بحث‌های این چنینی را حرام می‌دانستند ولی آمریکا و استکبار جهانی خیلی خوب متوجه شد که تحرکات اسلامی که توسط یک رهبر شیعه صورت گرفته می‌تواند برای آنها خطر بزرگی باشد لذا به منظور ایجاد تفرقه بین اهل سنت و شیعه طالبان را راه‌اندازی کرد.

وی گفت: استکبار بدون در نظر گرفتن خطر گروه‌های تندرو و افراطی آنقدر آنها را تقویت کرد که از دل آنها القاعده و پس از آن جبهه النصره و داعش بیرون آمد و امروز این گروه‌های تندرو گریبان غرب را گرفته است.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در حال حاضر در اروپا و آمریکا یک وحشت سراسری از گروه‌های تندرو به وجود آمده است و عربستان هم که تا دیروز از این گروه‌ها حمایت می‌کرد دچار هراس شده است.

ناطق‌نوری اظهار کرد: قدرت منطقه‌ای ایران به حدی است که اکنون آمریکایی‌ها هم می‌دانند که برای مقابله با داعش باید به ایران متوسل شوند و این موضوع در ادبیات اخیر آنها به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: تا چندی پیش برخی در کشور نگران این موضوع بودند که داعش تا اربیل و پشت مرزهای ایران آمده است اما من می‌گویم هر چند داعش نمی‌فهمد ولی اینقدر می‌داند که نباید با دم شیر بازی کند و این اقتدار و عظمت از اعتقاد به اسلام و میهن‌پرستی ایرانیان ناشی می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در دوران قاجار بدون آنکه جنگی به ایران تحمیل شود ۱۷ استان از ایران جدا شد؛ در زمان پهلوی نیز بخش‌هایی از ایران جدا شد ولی جنگ تحمیلی در تاریخ ایران سرفصل مهمی است چرا که ایران نوپا به سبب یک انقلاب جدید به رهبری یک فقیه در برابر دنیا ایستاد ولی حتی یک وجب از خاکش را نداد.

* دولت آرامش را در ایران حاکم کرده است

ناطق‌نوری در ادامه به روند فعالیت دولت یازدهم نیز اشاره کرد و افزود: اکنون دولت آرامش را در کشور حاکم کرده و وقتی مسئولان دولت حرف می‌زنند دل آدم نمی‌لرزد که یک موضوعی پیش بیاید و یک چیزی خراب شود.

وی ادامه داد: مسئولان دولت متولیان و دلسوز هستند و به میثاق‌ها پایبندند ولی مشکلات آنقدر زیاد است که شرایط برای بهبود اوضاع کمی سخت و دشوار می‌باشد که مهمترین مشکل فعلی کشور کمبود بودجه است.

ناطق نوری اضافه کرد: همه در شرایط فعلی باید قدر آرامش را بداند و دست به دست هم بدهند تا کشور ملتهب نشود چرا که اکنون در منطقه آشوب و توطئه زیاد است و هدف اصلی توطئه‌گرها نیز ایران اسلامی است.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امنیت نعمت بزرگی است که در نبودنش قدر آن نعمت مشخص می‌شود گفت: وقتی امام خمینی (ره) از صدور انقلاب صحبت کردند استکبار جهانی به هراس افتاد و تصمیم گرفت اقدامی انجام دهد تا این صدور صورت نگیرد ولی هرچه بیشتر دست و پا زد بیشتر به باتلاقی که خود پدید آورده بود فرو رفت.

نظر شما