شناسهٔ خبر: 66615 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

آرامگاه همسر ایرانی اسکندر کشف شد

به گفته برخی از باستان‌شناسان مجسمه‌ها متعلق به دوران حکومت اسکندر مقدونی است که به زیبایی و ظرافت خاصی تراشیده شده‌اند. روی هر مجسمه رگه‌هایی از رنگ آبی و قرمز دیده می‌شود و دیوارهای معبد هم با طرح‌های زیبایی تزئین شده است.به عقیده محققان در این معبد، آرامگاه یکی از نزدیکان یا ژنرال‌های اسکندر قرار دارد که در این مکان به خاک سپرده شده است.

به گزارش نماینده، باستان‌شناسان یونانی موفق به کشف معبدی متعلق به دوران اسکندر مقدونی شدند.
این معبد باستانی در منطقه آمفیپولیس در صد کیلومتری شهر «تسالونیکی» یونان پیدا شده است. به گفته باستان‌شناسان در این معبد ۲ مجسمه بزرگ مرمری یافت شده که قدمت آنها به ۳۲۵ سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. باستان‌شناسان یونانی در پی عملیات حفاری در تپه‌ای واقع در شمال یونان این معبد باستانی را یافته‌اند.

به گفته برخی از باستان‌شناسان مجسمه‌ها متعلق به دوران حکومت اسکندر مقدونی است که به زیبایی و ظرافت خاصی تراشیده شده‌اند. روی هر مجسمه رگه‌هایی از رنگ آبی و قرمز دیده می‌شود و دیوارهای معبد هم با طرح‌های زیبایی تزئین شده است. به عقیده محققان در این معبد، آرامگاه یکی از نزدیکان یا ژنرال‌های اسکندر قرار دارد که در این مکان به خاک سپرده شده است.

این آرامگاه باستانی دقیقاً در شمال یونان جایی که اسکندر امپراطوری خود را ایجاد کرده بود ساخته شده و دیواری سنگی به طول ۴۵۷ متر آن را احاطه کرده است. آنتونیس ساماراس نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این آرامگاه گنجینه منحصر به فردی است که توسط باستان‌شناسان کشف شده است. برخی از باستان‌شناسان، این آرامگاه با معماری زیبا را متعلق به شاهزاده ایرانی به نام روشنک می‌دانند که با اسکندر ازدواج کرده است.

منبع: روزگار نو

نظر شما