شناسهٔ خبر: 66582 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بدون ارائه هیچ توضیحی؛

بانکهای آمریکایی حسابهای مسلمانان را مسدود کردند

 مسلمانان، این بار در آفريقای مرکزی مسلمانان آمریکا با دریافت نامه هایی از بانکهای خود از واشنگتن تا فلوریدا، مطلع شدند که حسابهای آنها در بانکهایشان بسته شده است، اقدامی که توسط گروه مدافع حقوق مسلمانان در آمریکا به عنوان سیاستهای نژادپرستانه توصیف شده است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، عبدالحیه وقاص که حساب گروه غیر انتفاعی اش در واشنگتن بسته شده گفت: ما هرگز متوجه نشدیم که چه اتفاقی رخ داد، ما به عنوان یک مشتری خوب صاحب حساب بودیم.

وقاص اظهار داشت که این حسابها بر کار انجمن اسلامی شمال آمریکا که در رابطه با توزیع مواد غذایی میان بیخانمانها فعالیت می کرده اختلال ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: این اتفاق که در سطح ملی رخ داده برای ما نگران کننده است، شاید در مرحله بعدی وقتی آنها صرفا برحسب علایق شخصی به یک سازمان بی توجه باشند، شاید کار این سازمان با وقفه و اختلال رو به رو شود.

سال گذشته گزارشهایی مبنی بر بسته شدن حساب بانکی دانشجویان ایرانی دانشگاه مینه سوتا منتشر شد، اکنون به نظر می رسد که بانکها حساب تمام افرادی که مرتبط با کویت و سوریه بوده را بسته اند.

صوفیان زکات تاجر اهل فلوریدا که هنوز مدتی از افتتاح حساب جدیدش در بانک چیس نمی گذشت نامه ای را دریافت کرد مبنی بر این که حسابهای شخصی و تجاریش بسته شده اند.

زکات مدیر سازمان امداد و اورژانس مسلمانان آمریکایی است که به قربانیان طوفان کاترینا کمک کرده است.

وی با اشاره به این که این نوع تعصب قابل پذیرش نیست گفت: معمولا سازمانهای غیر انتفاعی و خیریه اقدامات خود را تشریح نمی کنند. از آنجا که نمی خواهم این اتفاق برای دیگری رخ دهد، درباره اش سکوت نخواهم کرد.

این بانک تاکنون هیچ توضیحی به زکات در رابطه با علت بسته شدن حسابش ارائه نکرده است.

یک دندانپزشک اهل مینه پلیس که تابستان گذشته در بانک TCF حساب باز کرده بود چندی پیش از بانک خود درخواست ارائه جزئیات تراکنشهای خود کرد اما پاسخ تعجب برانگیز بر این اساس دریافت کرد: کار شما ارتباطی به ما ندارد!

این دندانپزشک کویتی تبار می گوید که متوجه نمی شوم که چرا باید کارهای من جز خط قرمز بانک باشد. شاید مسئله چیزی است که من از آن اطلاع ندارم و آنها نمی توانند چیزی درباره اش بگویند.

یک وکیل اهل فلوریدا که با شورای روابط اسلامی آمریکایی همکاری می کند در پی عدم توضیحی این بانکها شکایتی را به بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری آمریکا ارائه کرده است.

یک سخنگوی وزارت دادگستری نیز گفت که این این مسئله به قانونگذاران بانک از جمله دفتر حمایت مالی از مشتری مرتبط است.

نظر شما