شناسهٔ خبر: 66552 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

با نصب آگهی روی اتوبوسها؛

خانواده قربانیان یازدهم سپتامبر ستاد ضداسلام هراسی راه اندازی کردند

خانواده های قربانیان یازدهم سپتامبر ستاد جدیدی برای ترویج تساهل دینی و محکومیت افزایش حملات اسلام هراسانه راه اندازی کرده اند که اخیرا به شدت خانواده مسلمانان آمریکایی را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش نماینده به نقل از  مهر، تری گرین رئیس پروژه فرداهای صلح آمیز که برادر خود را در جریان حملات یازدهم سپتامبر از دست داده گفت: هدف ما این است که به وضوح اعلام کنیم به عنوان اعضای خانواده قربانیان یازدهم سپتامبر نمی خواهیم ترس و نفرت به نام ما ترویج پیدا کند. وی افزود: ما اعتقاد داریم که وحدت و تساهل بین دینی راهی به سوی فردای صلح آمیز است.

ستادی که توسط این گروه راه اندازی شده در قالب یک آگهی ارائه شده است که از اول این هفته روی اتوبوسهای شهر نیویورک نصب شده است. برگزاری این ستاد همزمان با برگزاری یک هم اندیشی درباره خشونت با سلاح گرم و جرایم ناشی از انزجار در شهر نیویورک است.

متن این آگهی بدین قرار است: اسلام هراسی زیبا نیست، بیاید پل بسازیم، نه دیوار. نفرت آزار دهنده و امید درمان کننده است.

پس از نظر سنجی های انجام شده توسط موسسه آمریکایی اعراب، ستادهای مشابهی طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ برگزار شده اند، چرا که نتایج این نظر سنجی ها نشان می دهد که مردم آمریکا احساسات نامطلوبی نسبت به اعراب و مسلمانان دارند.

به رغم این که حملات ناشی از انزجار اقلیتهای مسلمان را پس از یازدهم سپتامبر هدف قرار داده است، اما این ستاد با هدف پاسخ به حملاتی که اخیراً به طور خاص مسلمانان و سیکهای نیویورک را هدف گرفته راه اندازی شده است.

گرین با اشاره به این که آزادیهای مدنی این افراد مورد تهدید واقع شده گفت: با توسعه و پیشرفته گزینه های غیر خشونت آمیز در راه عدالت، امیدواریم بتوانیم چرخه های خشونتی را که از طریق جنگ و تروریسم ایجاد شده بشکنیم.

از زمان حملات یازدهم سپتامبر، مسلمانان آمریکا که تعداد آنها بین ۶ تا ۸ میلیون نفر تخمین زده می شوند، نارضایتی شدید خود را نسبت به تبعیضها و باورهای نادرست در جامعه منعکس کرده اند و اظهار داشتند که علت آن چیزی چون هویت و پوشش اسلامی نیست. تحقیقات نشان می دهد که اکثریت آمریکایی ها اطلاعات اندکی درباره مسلمانان و دین اسلام دارند.

نظر شما