شناسهٔ خبر: 66545 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نماز اول وقت ویژگی برازنده برای فرمانده شهید

شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس دارای ویژگی های مشترکی هستند که شاید اقامه نماز اول وقت، عمومی ترین ویژگی باشد.

به گزارش نماینده، در میان شهیدان دفاع مقدس خصلت اقامه نماز اول وقت آن هم به جماعت رفتار برازنده همه فرماندهان بوده است که شهید « محمد ولی پیامی » فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان هرسین در استان کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنا نیست.

«محمد ولی» در دوازدهمین روز از ماه اسفند سال ۱۳۳۸ در هرسین متولد شد و به گفته برادرش در همان نخستین روزهای آغازین جنگ خود را به جبهه ها رساند.

قاسم برادر این شهید والا مقام اظهار داشت: برادرم اندکی بعد از آغاز جنگ تحمیلی و بنا بر تکلیفی که احساس می کرد به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و به اذعان همرزمانش دلاوری های زیادی از خود نشان داد.

وی با بیان اینکه برادرم عاشق امام راحل بود، خاطر نشان کرد: وی از آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی همواره در تظاهرات ها و حرکت های مردمی علیه رژیم پهلوی شرکت می کرد و از هیچ تلاشی برای پیروزی انقلاب فروگذار نکرد.

پیامی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب و زمانی که رژیم بعث عراق جنگ نابرابر هشت ساله را به ملت ایران تحمیل کرد، برادرم که به عضویت سپاه پاسداران درآمده بود پس از دیدن آموزش های نظامی در هرسین مشغول به خدمت شد و مدام به جبهه ها نیز سرکشی می کرد.

این برادر شهید افزود: برادرم پس از آنکه لیاقت های خود را به نمایش گذاشت به فرماندهی سپاه شهرستان هرسین نیز منصوب شد و از این زمان به بعد بود که تا روز شهادتش بیشتر اوقات خود را در جبهه ها گذارند.

وی خاطر نشان کرد: برادرم همواره به نماز اول وقت اهمیت می داد تا آنجا که بیشتر نمازهایش را نیز در مسجد و به جماعت می خواند، وی آنقدر به مسجد و حضور در محافل مذهبی علاقه داشت که در محل همه او را با این خصلت می شناختند و به ایشان احترام می گذاشتند.

برادر شهید محمد ولی پیامی یادآور شد: برادرم در کارهای کشاورزی نیزهمیشه به خانواده و پدرمان کمک می کرد و هرگز از سختی و فروانی کار هم لب به گلایه نگشود.

وی گفت: محمدولی قلبی بسیار مهربان و رئوف داشت و سعی می کرد همواره به دیگران در حل مشکلاتشان کمک کند اما هرگز برای انجام کارهای شخصی خود از کسی طلب یاری و کمک نکرد.

به گفته قاسم، یکی دیگر از خصوصیات و صفات بارز شهید محمد ولی پیامی، حضور در جلسات دعا و زیارت و اجتناب از غیبت و عدم استفاده از امکانات و وسایل نقلیه دولتی برای امور شخصی بود و بسیار به این کار که نباید از امکانات دولتی استفاده شخصی کرد، مقید بود.

همه این شایستگی ها سبب شد تا محمد ولی در یازدهم اسفند ماه ۶۲ در حالی که تنها ۲۴ سال از طول عمر خود را سپری کرده بود در منطقه عملیاتی چنگوله و درعملیات والفجر۵ به درجه رفیع شهادت نایل آید و ابعاد حیات خود را به بی نهایت وجود پیوند دهد.

 

منبع : ایرنا