شناسهٔ خبر: 66519 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد شدید رییس کارگروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی از ارشاد

پژمانفر: هزینه اقدامات اشتباه ارشاد به درد آوردن دل رهبری است

پژمانفر حجت‌الاسلام پژمانفر: هزینه این کار(رفتار کجدار و مریز مسولان ارشاد) به درد آوردن دل رهبری و نا امید کردن جوانان مومن و انقلابی است و آنها شاید بتوانند چند ماه دیگر به این کار ادامه دهنداما یک جایی باید اعلام کنند دقیقا چه درسر دارند.

به گزارش نماینده، نصرالله پژمان فر، رییس کارگروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با  فارس با بیان اینکه وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ و هنر اقداماتی را انجام داده که رضایت بخش نیست گفت: کار در حوزه فرهنگ بسیار سخت و پیچیده است و ما از این سختی آگاه هستیم اما با مشاهده روند یکسال گذشته وزارت ارشاد عملکرد این وزارتخانه را چندان مثبت نمی دانیم.

برخی مسئولان وزارت ارشاد دلسوز هستند اما خروجی چیز دیگری است

وی گفت: معتقدم برخی افرادی که در وزارت ارشاد مسئولیت دارند از افراد دلسوز هستند که برخی شان را بنده نیز می شناسم ولی خروجی کار مطلوب نبوده و این مساله جای تامل دارد.

پژمان فر افزود: گاهی برخی سخنان و برخی خروجی های فرهنگی نگران کننده است و گویی اینکه برخی جریاناتی که در سالهای دوم خرداد فعال بودند جان تازه گرفته اند.

وی با بیان اینکه جبهه ای که در بهترین حالتش سکولار است و هیچ گاه دلبسته منافع کشور نبوده نباید از عملکرد دولتی های ما ذوق کند ادامه داد: کار به جایی رسیده که نویسنده ای که انقلابیون را خون‌ریز و جانی معرفی می‌کند و کتابش اول در اسراییل منتشر شده حالا به تکاپو افتاده که نوشته هایش در ایران منتشر شود.

رفتار وزارت ارشاد برخی ها را به طمع انداخته است

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه البته این کتاب مجوز نخواهد گرفت ادامه داد: بنده معتقدم که فضای فرهنگی دوم خرداد در کشور بوجود نخواهد آمد چون نه رییس جمهور ما خاتمی است و نه جبهه فرهنگی انقلاب مثل آن زمان نحیف است اما حداقل انتظار فرهنگی از دولت محترم این است که طوری رفتار نکند که برخی به طمع بیافتند.

وی افزود: اینکه برادران ما فکر کنند با این فضاها می توانند طیفی را با خود همراه کنند نه شرعی است، نه اخلاقی و نه سودی را برای دولت خواهد داشت چراکه جبهه روشنفکری همیشه در هر برهه ای نشان داده آش را با جایش می خواهد و با پر رویی هم این مطالباتش را عنوان کرده است.

دولت بالاخره باید بگوید در حوزه فرهنگ در کدام طرف ایستاده

وی با بیان اینکه دولت بالاخره باید بگوید در حوزه فرهنگ گدام طرف ایستاده گفت: ما می دانیم که همه مسئولان ارشاد این گونه فکر نمی کنند و شاید می خواهند با این کجدار و مریز رفتار کردن هزینه کمتری را پرداخت کنند اما باید بدانند هزینه این کار به درد آوردن دل رهبری و ناامید کردن جوانان مومن و انقلابی است و آنها شاید بتوانند چند ماه دیگر به این کار ادامه دهند اما بالاخره یک جایی باید اعلام کنند که دقیقا چه در سر دارند.

وی گفت: البته همانطور که گفتم برخی اقدامات هم گویی با برنامه و در جهت خواست قدرتهای غالب جهانی است و این نگران کننده است.

نهادهای حاکمیتی نباید محل تقویت جبهه معارض انقلاب شوند

پژمان فر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: غیر از وزارت ارشاد سازمانها و نهادهای دیگر هم باید به رسالت سنگین خود توجه داشته باشند چراکه اساس تاسیس آنها تحقق شعارهای انقلاب است و باید بین شعار و عملکردشان تناسبی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری، بنیاد روایت، موسسات تولید فیلم، موسسات وابسته به شهرداری تهران و... از جمله این ها هستند گفت: نباید بی انصافی کرد و به نظر می رسد امور فرهنگی رو به جلو است اما در برخی از این نهادها و سازمانها هم شاهد کم کاری هستیم.

وی با انتقاد از برخی از این سازمان ها و نهادها گفت: گاهی کار از کم کاری می گذرد و یک جایی که با بودجه حاکمیت اداره می شود محلی برای ارتزاق و خودنمایی افرادی می شود که به صراحت علیه انقلاب و دین مردم فعالیت کرده اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نهادهای ارتزاق کننده از پول حاکمیت نباید محل تقویت جبهه معارض انقلاب شود گفت: ما فعالیت های فرهنگی را رصد می کنیم و مشاهده کرده ایم که برخی از این نهادها پاتوق آثار افراد تابلودار در حوزه های مختلف است.

وی افزود: هنوز به این مساله نرسیده ایم که این موارد عمدی و جریانی است اما اگر اصلاح نشود آن را در رسانه ها اعلام خواهیم کرد.