شناسهٔ خبر: 66443 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشور:

هیچ خطری از سوی داعش مرزهای کشور را تهدید نمی‌کند

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به آمادگی کامل در مرزهای کشور گفت: هیچ خطری از سوی داعش به طور مستقیم کشور ما را تهدید نمی‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در حاشیه نشست با معاونین سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسر کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد به تشریح جلسه امروز پرداخت و گفت: در این جلسه چالش‌های روبه‌رو و برنامه‌های دبیرخانه شورای امنیت کشور بررسی شد که موضوعات محوری در این جلسه به مسائل امنیتی در این حوزه اختصاص داشت چراکه کشور ما در حوزه امنیتی با تهدیداتی روبه‌رو است که باید مسائل موجود در این زمینه را به خوبی بررسی کرد.

وی با بیان اینکه سناریوهای مختلفی را درباره حضور داعش در عراق و پیامدهای آن در کشور مورد بررسی قرار دادیم، گفت: در نتیجه باید گفت نسبت به وضعیت پیرامونی و اوضاع داخلی در حوزه امنیت کشور آمادگی کامل داریم.

ذوالفقاری با بیان اینکه موضوع کمبود آب یکی از چالش‌های اصلی کشور است، خاطرنشان کرد: در این زمینه فکر کردیم تا با بررسی این قضیه و همکاری وزارت نیرو و دستگاه‌های ذیربط مشکلی به وجود نیاید.

ذوالفقاری با اشاره به تلاش شورای تامین امنیت استان‌ها تصریح کرد: اقداماتی را در این زمینه انجام داده‌ایم و شورای تامین استان‌ها اکنون به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نیروهایی از افغانستان و پاکستان قصد ورود به کشور را داشتند خاطرنشان کرد: به طور کلی ما در این مسئله با موضوعات مختلفی روبه‌رو هستیم چراکه برخی با هدف پیوستن به گروه داعش قصد ورود به کشور را داشتند و حتی با ویزا وارد کشور شده بودند اما دستگاه‌های اطلاعاتی این امر را بررسی کرده و خطری در زمینه داعش کشور ما را تهدید نمی‌کند.

وی ادامه داد: اما باید کوچکترین مسئله نیز مورد بررسی قرار گیرد ما برای هر اقدامی که لازم باشد خودمان را آماده کرده‌ایم و با جدیت ادامه خواهیم داد.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اخبارهای ضدونقیض درباره فرود هواپیمای آمریکایی گفت: آنچه که اطلاع داریم این است که خلبان به نوعی ناراحتی دچار شده بود و از یک طرف در همان لحظات اول این موضوع بررسی شد و متوجه شدیم که موضوع سیاسی و امنیتی نیست و آنان می‌توانند به مسیر خود ادامه دهند. اما به دلیل آنکه تایم پروازی به اتمام رسیده بود تاخیری در پرواز آنها به وجود آمد که سریعا این مسئله حل شد. و

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شایعاتی که در زمینه کمک به گروه‌های تروریستی داعش مطرح شده بود گفت: طبیعی است که هر گروهی در کشور طرفدارانی پیدا کنند اما افراد نادری به تعداد انگشتان دست سعی داشتند چنین اقداماتی را انجام دهند اما در واقع چنین چیزی وجود ندارد.

وی در پایان از تخصیص ۳۹ درصد از اعتبارات سال ۹۳ حوزه‌های امنیتی خبر داد و گفت: ۳۹ درصد از اعتبارات سال ۹۳ که مربوط به کنترل دستگاه‌های امنیتی در حوزه انتظامی و سپاه بود به آنان تخصیص داده شد که این امر جدیدی است چراکه همواره این اعتبارات در آبان‌ماه به دستگاه‌ها صورت می‌گرفت یا تخصیص داده می‌شد اما اکنون در نیمه اول سال این امر صورت گرفته است که وضعیت امنیت مرزهای جنوب شرقی تا ماه‌های آینده در وضعیت مناسبی قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما