شناسهٔ خبر: 66391 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گروسی در اختتامیه طرح ۱۴۴۸ خبر داد

حضور بیش از ۱۲ میلیون نفر در طرح‌های شبکه قرآن طی سالهای اخیر

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از شرکت بیش از ۱۲ میلیون نفر در طرح‌های تابستانی شبکه قرآن طی سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش نماینده، آیین اختتامیه طرح بزرگ قرآنی ۱۴۴۸ بعد از ظهر یکشنبه ۱۶ شهریور‌ماه ۱۳۹۳ با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، «علی دارابی» معاون سیمای جمهوری اسلامی، «حسن گروسی» مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و جمعی از شرکت‌کنندگان و مدیران دستگاه‌های مشارکت‌کننده در طرح در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط «حمید‌رضا احمدی‌وفا» آغاز شد و گروسی به ارائه گزارشی از این برنامه پرداخت.

اجرای تواشیح، پرسش و پاسخ با حافظان نوجوان قرآن کریم، جمع‌خوانی قرآن و قرعه‌کشی اولویت‌های استانی جوایز طرح از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

مشارکت بیش از ۱۲ میلیون نفر در طرح‌های سیمای قرآن

در این مراسم «حسن گروسی» مدیر شبکه قرآن طی سخنانی با اشاره به مشارکت ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در طرح‌های قرآنی سال‌های اخیر گفت: طرح قرآنی ۱۴۴۸ با محوریت آیات موضوعی سبک زندگی آغاز شد و امسال بیش از ۴ میلیون نفر در این طرح شرکت کردند. باید بگویم استقبال خانواده‌ها امسال عظیم و چشمگیر بود و ما به این امر افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به نوآوری‌های طرح امسال گفت: طرح ۱۴۴۸ نوآوری‌هایی داشت که مهمترین آن انتخاب آیات مرتبط با سبک زندگی قرآنی و دینی است و پس از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، طرح‌های صدا و سیما در تابستان کلاً به سمت حفظ حرکت کرد.

تولید برنامه‌های متنوع در کنار طرح

گروسی با اشاره به تولید برنامه‌های مختلف برای طرح ۱۴۴۸ گفت: ‌امسال برنامه‌های مختلف و متنوعی مانند فیلم‌های کوتاه، ‌مستند، برنامه‌های تفسیر و تدبر و برخی برنامه‌های دیگر برای این طرح ساخته شد. همچنین معرفی پدیده‌ها و چهره‌های قرآنی از دیگر آیتم‌های طرح ۱۴۴۸ بود.

رشد طرح ۱۴۴۸ در همه زمینه‌ها

مدیر شبکه قرآن با اشاره به رشد این برنامه در همه زمینه‌ها گفت: در برنامه ۱۴۴۸ امسال در همه زمینه‌ها رشد داشتیم به این صورت که کلاس‌های حضوری ۵ برابر، مسابقه تلفنی ۴۵ درصد، مسابقه پیامکی ۳۵ درصد و شرکت‌کنندگان خارجی ۱۹ درصد رشد داشتند. همچنین امسال برای اولین بار کتاب حفظ موضوعی ویژه این طرح منتشر و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته است.

 

منبع: فارس

نظر شما