شناسهٔ خبر: 66381 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

شیوه جدید تخریب شیعه/چرا بغدادی هر روز کشته می‌شود؟

بسیاری از این مفتی‌هایی که وهابیت با نام آن‌ها فتوا صادر کرده و در فضای مجازی منتشر می‌کند اصلا وجود خارجی نداشته و اکانت‌های خیالی هستند تا شیعه را به دروغگویی متهم کنند.

به گزارش نماینده، حجت الاسلام مصطفی جوادی نسب پژوهشگر کلام، در گفتگو با شبستان ضمن تاکید بر هوشیاری مسلمانان به ویژه شیعیان در برخورد با ترفندهای وهابیت مبنی بر جنگ نرم علیه شیعه گفت: امروز این فرقه جعلی با استفاده از فضای مجازی اقدام به فرافکنی علیه تشیع می کند که اگر غافل شویم، در رسیدن به اهدافشان به آنها کمک کرده ایم.

وی ادامه داد: امروز وهابیت برای تخریب شیعه دست به شیوه ای باطل و فریبنده می زند و با این روش تلاش می کند علیه پیروان این مکتب جوسازی کرده و چهره این مذهب را مملو از دروغ جلوه دهد.

حجت الاسلام جوادی نسب تصریح کرد: به طور مثال بسیاری از ماجراها و فتاوا و اکانت های ساختگی از وهابیت در فضای مجازی به ویژه فیسبوک و تویتر منتشر می شود که در واقع این اقدام از سوی خودِ وهابیت صورت می گیرد تا با ایجاد این موج شیعه را متهم به دروغگویی کنند.

مدیر "ویدئو شیعه" تاکید کرد: در این راستا آنها ابتدا مثلا فتوایی مضحک و به دور از ذهن و خلاف عقل و عرف می سازند و آن را در اینترنت منتشر می کنند و پس از آن که طرف مقابل را علیه خود تحریک کرده و جنجال به پا کردند، آن را تکذیب کرده و بیان می کنند اینها ساخته دست شیعه است نه مفتی ها وهابی و شیعیان افرادی دروغگو و به دور از منطق هستند که به دیگران تهمت وارد می کنند.

وی عنوان کرد: بسیاری از این مفتی هایی که وهابیت با نام آنها فتوا صادر کرده و در فضای مجازی منتشر می کنند اصلا وجود خارجی نداشته و اکانت های خیالی هستند تا شیعه را به دورغگویی متهم کنند؛ لذا شیعیان باید در این زمینه هوشیار بوده و اگر قرار است سخن یا تحلیل و کاوش و تحقیقی در خصوص فتاوای مضحک یا دور از عقل و شرع و عرف وهابیت داشته باشند، به فتاوای یا اخباری بپردازند که از تریبون های رسمی آنها اعلام شده یا در منابع مکتوبشان مستند بیان شده است.

حجت الاسلام جوادی نسب ابراز کرد: به طور مثال همین ماجرای خبر مرگ ابوبکر بغدادی بارها در فضای مجازی منتشر شد و سایت های فارسی زبان ایران نیز به انتشار این خبر می پرداختنند در صورتی که یک فرد برای یک بار می میرد نه اینکه چند بار خبر مرگ وی اعلام شود در صورتی که این فرد هنوز زنده است!

وی بیان کرد: البته منشا انتشار این قبیل اخبار از سوی وهابیت و گروه های تروریستی است تا همان طور که گفته شد، شیعه را متهم به دروغگویی کنند حتی می بینیم آنها که این اخبار را خود منتشر می کنند، پس از ثابت شدن خلاف آن، تکذیبیه ای از سوی خود صادر نمی کنند بلکه اهل تشیع را در معرض اتهام در مجامع عمومی و بین المللی قرار می دهند.

مدیر "ویدئو شیعه" مشغول کردن اذهان به یک خبر دروغین را از دیگر اهداف این فرقه جعلی برشمرد و گفت: وهابیت با این اقدام همچنین تلاش می کند افکار مسلمانان به ویژه شیعه را به آن خبر ساختگی مشغول کند تا از این رهگذر به اهداف شوم خود دست یابد، مثلا آنها خبر مرگ ابوبکر بغدادی را در فضای مجازی منتشر می کنند تا ما از صبح تا شب فکرمان مشغول این قضیه باشد که آیا این فرد از دنیا رفته یا زنده است و کمتر به این موضوع فکر کنیم اکنون در عراق چه وقایعی در حال رخ دادن است.

این پژوهشگر کلام اظهار کرد: یا چندی پیش در واتس آپ خبری مبنی بر جواز جهاد لواط از سوی ابوبکر بغدادی منتشر شد که این خبر صحت نداشت بلکه افرادی که در عملیات های انتحاری تروریستی شرکت می کنند خود این فتوا را میان خودشان صادر کرده بودند و به دست مسحیان قبطی مقیم آمریکا آن را منتشر کردند و به این وسیله با فرافکنی و دروغ پراکنی، تلاش کردند شیعه را متهم به کذب کنند.

وی یادآور شد: ریشه وهابیت را باید زد و برای اینکار باید مطالب به دور از عقل و بدعتی که در کتاب هایشان وجود دارد را بازگو کرد؛ یکی از این بدعت ها فتوای ابن تیمیه مبنی بر حرام بودن شستن گوشت است که آن را از عمل منافی عفت بدتر می داند.

پایان پیام/

نظر شما