شناسهٔ خبر: 66356 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نقش هالیوود در تنش روسیه و اوکراین

هالیوود نیز به کمک مقامات غربی آمده تا بتواند با تشدید اختلافات میان روسیه و اوکراین اهداف آمریکا و اروپا را محقق سازد .

به گزارش نماینده، پایگاه اینترنتی راشاتودی در مصاحبه با "دنیل شکتر" نویسنده وتحلیلگر رسانه ای نوشت: تعجب آور است که هیچ شاهد یا سندی دال بر انجام فعالیت های غیرقانونی از سوی روسیه در اوکراین توسط مقامات غربی ارايه نمی شود؛ در شرایطی که بسیاری از مناطق اوکراین تحت پوشش ماهواره ها و انواع تکنولوژی های پیشرفته غربی برای رصد اتفاقات است.

 

سازمان ملل اعلام کرده که نمی تواند حضور نظامیان روس در خاک اوکراین را اثبات کند اما خروجی های رسانه ای غرب مشتاقند که چنین حضوری را گزارش دهند. هر خبرنگاری مایل است حقایق را بداند و از آنچه در واقعیت رخ داده آگاه شود اما آنچه ما اکنون از این رسانه ها می شنویم حقیقت ندارد.

 

در نتیجه در خبری این گونه عنوان می شود که : من این کار را تجاوز نمی نامم بلکه این بخشی از یک حمله است و نظامیانی نیز درآنجا حضور دارند. اما مدارک بسیار اندکی برای اثبات آن وجود دارد.

 

همچنین تصاویر قابل تاملی در یکی از این رسانه ها پخش شد. در این تصاویر یک سرباز اوکراینی می گوید : معتقدم نیروهای ارتش روسیه در اینجا حضور دارند و برای اثبات آن باید بگویم که هیچ دلیلی برای ارایه ندارم.

 

به نظر میرسد تلاش های هدفمندی وجود دارد که با هدف داستان سازی و القای مسایل خاصی از جمله حضور نظامیان ارتش روسیه در داخل خاک. اوکراین انجام می گیرد. تلاش هایی که حتی عاملین آن قادر به اثبات ادعاهای خود نبوده و نیستند.

 

ناتو نشست های متعددی را برگزار می کند و در آن چگونگی عملکرد نظامی در اوکراین و علیه ارتش روسیه می پردازد. جالب اینجاست که این جلسات و برنامه ریزی های ناتو بر اساس گزارشاتی است که نیویورک تایمز و دیگر خروجی های رسانه ای از وضعیت اوکراین مطرح کرده اند.

 

همین رسانه ها و خبرنگارانی که اکنون تصاویر جعلی سربازان روسی در اوکراین را پخش می کنند همان هایی هستند که در سال ۲۰۰۳ تصاویری ساختگی از سلاح های کشتارجمعی در عراق را منتشر کردند؛سلاح هایی که هرگز ادعای وجود آنها صحت نداشت.

 

این تحلیلگر سیاسی همچنین افزود : در این رسانه ها همانقدر که تبلیغات و هجمه مطبوعاتی وجود دارد حقیقت وجود ندارد. به نظر میرسد رسانه های غربی تلاش می کنند با استفاده از تکنیک های هالیوودی زمینه ای مناسب برای ایجاد جنگ و درگیری میان روسیه و اوکراین فراهم کنند.

 

نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل با موضوع بررسی اوضاع در اوکراین برگزار گردید. در این جلسه نیز. هیچ یک از اعضای حاضر نتوانستند اسناد یا شواهدی ارایه دهند که ادعای حضور نظامیان ارتش روسیه در اوکراین را اثبات نماید.

 

این در حالی است که اظهارات ضد و نقیضی نیز از سوی کیف مطرح می شود. مقامات دولتی اوکراین از یک سو نسبت به تجاوز نظامی روسیه ابراز نگرانی می کنند از سوی دیگر خواستار اعزام گسترده نظامیان اوکراینی و نیز غربی به مرزهای کشور می شود. پوروشنکو بطور مستمر درگیر اظهارات و اقدامات متناقض است.

 

 

نظر شما