شناسهٔ خبر: 66342 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

زلزله 4.5ریشتری در دامغان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از وقوع یک زمین لرزه به بزرگی 4.5 (ریشتر) در مقیاس امواج درونی زمین در شهر امیرآباد از توابع شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از وقوع یک زمین لرزه به بزرگی ۴.۵ (ریشتر) در مقیاس امواج درونی زمین در شهر امیرآباد از توابع شهرستان دامغان خبر داد.

«احمد طاهری»، با اعلام این خبر افزود: این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی ۵۴.۷۹۸ و عرض جغرافیایی ۳۶.۶۷۴ روی داده است.

وی با بیان اینکه از بامداد امروز تاکنون ۴ زمین لرزه در این منطقه احساس شده است، ادامه داد: این زمین لرزه در ساعت ۱۲ و ۴۲ دقیقه و ۵۳ ثانیه به وقوع پیوست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، گفت: ساعت ۱۰ و ۲۸دقیقه و ۵۵ ثانیه نیز زمین لرزه دیگری به بزرگی ۲.۹ ریشتر در این شهر به وقوع پیوسته بود.

وی ادامه داد: هم‌چنین پیش از این در حوالی ساعت ۲ بامداد امروز نیز دو زمین لرزه دیگر به بزرگی۳.۱ و ۲.۴ در امیرآباد دامغان احساس شده است.

«احمد طاهری» از اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه‌ی امیرآباد خبر داد و گفت: تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی دریافت نشده است.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین امروز چهار زمین لرزه در شهر مجن از توابع شهرستان شاهرود که بزرگترین آنها ۴.۷ ریشتر گزارش شده، روی داده است.

نظر شما