شناسهٔ خبر: 66324 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جعفری مطرح کرد؛

نروژ باید به معاهدات بین‌المللی پایبند باشد/ گزارش معاون وزیر علوم به نمایندگان

جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشکلات دانشجویان ایرانی در نروژ گفت: از معاون وزیر علوم خواستم گزارش جامعی در رابطه با مشکلات این دانشجویان ارائه کند.

به گزارش نماینده قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس، پیرامون مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان ایرانی در کشور نروژ ضمن انتقاد از رفتار این کشور در برخود با دانشجویان ایرانی، گفت: امروز صبح در این رابطه صحبت‌هایی با معاون وزیر علوم داشتم و از وی خواستم با توجه به حساسیت مردم و رسانه‌ها این موضوع پیگیری شود او نیز قرار شد تا فردا بررسی‌هایی در این رابطه داشته‌باشد و گزارش جامعی را به نمایندگان ارائه کند.

وی افزود: متاسفانه کشورهای حوزه اسکاندیناوی دچار یک نوع غرور هستند، نروژ امروز با بهانه بحث هسته‌ای و تحریم‌ها دانشجویان ما را که در آنجا مشغول به تحصیل هستند محروم کرده است. این کار درستی نیست و نباید با بهانه‌های واهی با زندگی افراد بازی شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید با مقاومت منطقی تلاش کنیم تا نروژ به معاهدات بین‌المللی پایبند باشد. امیدواریم با تلاش و پیگیری مسئولان هرچه زودتر مشکلات این دانشجویان برطرف شود.

جعفری اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات دانشجویان ایرانی در نروژ یک بحث چند وجهی است، افرادی که هم اکنون در نروژ دچار مشکل شده‌اند هم شهروند ما و هم دانشجو هستند باید با تعامل میان وزارت خارجه، وزارت علوم، مجلس و رسانه‌ها مشکلات این دانشجویان پیگیری شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: این دانشجویان شهروند ایران هستند و ما باید نسبت به کرامت شهروندان خود حساس باشیم. احتمالا تا فردا بررسی‌های لازم از طرف وزارت علوم انجام می‌شود و با همکاری مسئولان مربوطه راه‌حل مناسبی برای مشکلات این دانشجویان پیدا خواهد شد.

 

نظر شما