شناسهٔ خبر: 66275 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

صادق: دولت‌مردان باید از جزئیات تمامی استان‌ها مطلع باشند

محمد رضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: دولتمردان باید از تمامی جزئیات استان‌ها مطلع باشند و باید ببینیم نگاه جامعه به فعالیت‌های دولت چیست و در واقع این مهمترین موضوع است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، محمد رضا صادق صبح امروز در نشستی خبری در جمع اصحاب رسانه خراسان رضوی در محل هتل دیپلمات مشهد مقدس اظهار کرد: از حضور در جمع فعالان رسانه‌ای خراسان رضوی بسیار خوشحال هستم و همزمانی این نشست را با میلاد امام رضا(ع) را به فال نیک می‌گیرم.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور عنوان کرد: این جلسه، نشست خبری بنده نیست بلکه یک گفت‌وگوی صمیمانه است که میان بنده و اصحاب رسانه انجام می‌شود تا از طریق آن بخشی از مشکلات مطرح و حل شود.

صادق گفت: دولتمردان باید از تمامی جزئیات استانها مطلع باشند و باید ببینیم نگاه جامعه به فعالیت‌های دولت چیست و در واقع این مهمترین موضوع است.

وی افزود: رسانه چشم بینای جامعه است زیرا خبرنگاران در بیشتر حوزه‌ها اشراف کامل دارند.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در پاسخ به سئوال تسنیم مبنی بر اینکه آیا اگر نسبت به برخی از برنامه‌های دولت انتقادی وارد شود رسانه‌ها حق شرکت در جلسات دولت را پیدا می‌کنند یا خیر اظهار کرد: من اتفاقی که درباره تصدی و تودیع و معارفه وزارت علوم به وجود آمد را شنیدم و به نظر می‌رسد این موضوع را باید روی حساب ناهماهنگی‌ها گذاشت، با صحبتی که با مدیر روابط عمومی وزارت علوم داشتیم دلیل خاصی مبنی بر عدم وجود برخی رسانه‌ها وجود نداشته است، این موضوع را بیشتر باید به حساب گمانه‌ زنی‌ها گذاشت.

وی ابراز کرد: تغییری در رویکرد رسانه‌ای دولت وجود ندارد، دولت نگاه ویژه ای به خبرنگاران دارد، هیچ رسانه‌ای به‌خاطر انتقاد از جلسات هیئت دولت دور نمی‌ماند و محروم نمی‌شود و این رویکرد اصلی دولت و رئیس جمهور است.

وی گفت: اعتقاد دارم باید فرصت ها را در اختیار خبرنگاران قرار دهیم و دولت به صورت قاطع اعلام می‌کند که محدودیتی برای رسانه‌ای وجود ندارد.

صادق افزود: برخی از سایت‌ها که مجوز قانونی نداشتند و در حال فعالیت بودند با محدودیت‌هایی روبرو شدند زیرا دولت به موضوع ایجاد ظرفیت‌های قانونی اهمیت زیادی می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نحوه رسیدگی به درخواست‌های مردمی نسبت به گذشته تغییر کرده است تصریح کرد: سامانه ۱۱۱ متناسب با نیاز مردم در شهرستان‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده است و سعی می‌کنیم روش های گذشته از بین برود و نقص ها حل شود.

وی خاطرنشان کرد: نحوه استقبال مردم یکی از دغدغه‌های اصلی رئیس جمهور در سفرهای استانی است و شخص رئیس جمهور تاکید دارد استقبال مردم باید همراه با تکریم آن‌ها باشد و ما سعی کرده‌ایم نقایص گذشته حل شود هرچند زمان این موضوعات را بهتر حل می‌کند.

نظر شما