شناسهٔ خبر: 66142 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام شد

شرایط ایجاد خانوار جدید برای دریافت یارانه نقدی

یارانه/1 سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها شرایط ایجاد خانوار جدید و تغییر سرپرست خانوار برای دریافت یارانه‌نقدی را اعلام کرد.

به گزارش نماینده،  سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها شرایط ایجاد خانوار جدید و تغییر سرپرست خانوار برای دریافت یارانه‌نقدی را اعلام کرد.

* شرایط ایجاد خانوار جدید و یا تغییر سرپرست خانوار در سامانه رفاهی:

ازدواج:

در صورتی که والدین هر یک از زوجین در بازه زمانی ۲۰ الی ۳۱ فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشند و در همان زمان زوج و زوجه در زیر مجموعه خانوار والدین خود نیز قرار داشته باشند، زوجین می‌توانند با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و سایر مراحل جداسازی از خانوار اصلی و تشکیل خانوار جدید را طی نمایند.

طلاق:

در صورتی که زوجین در بازه زمانی ۲۰ الی ۳۱ فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی

به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشند و در همان زمان زوج یا زوجه در زیر مجموعه ثبت نام شده حضور داشته باشد، در صورت وقوع طلاق می‌توانند با ارائه اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و سند طلاق جهت جدا سازی خانوار و تشکیل خانوار جدید به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایند.

فوت:

در صورتی که سرپرست قبلی خانوار در بازه زمانی ۲۰ الی ۳۱ فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشند. هنگام فوت این سرپرست بزرگترین فرد خانوار که دارای سن قانونی باشد؛ می‌تواند با اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خود و کلیه اعضای خانوار که در زیر مجموعه سرپرست قبلی در بازه زمانی فوق الذکر ثبت نام شده‌اند به همراه گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی متوفی جهت تعیین سرپرست جدید و طی سایر مراحل به یکی از دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه نمایند.

بد سرپرست بودن:

طبق دستورالعمل ماده ۹ آیین نامه اجرائی ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه ها در صورت اعتیاد سرپرست به مواد مخدر، محجور بودن، زندانی بودن، فوت یا مفقود یا مجنون شدن، عدم حضور سرپرست در محل زندگی (زندگی در خارج کشور) و عدم صلاحیت سرپرست خانوار؛ چنانچه خانوار مزبور در بازه زمانی ۲۰ الی ۳۱ فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی شرکت نموده باشند، متقاضی می‌تواند جهت تغییر سرپرست خانوار فعلی با ارائه مدارک و مستندات لازم به فرمانداری محل سکونت خود مراجعه نمایند.

نظرات مخاطبان 0 3

  • ۱۳۹۳-۰۶-۱۵ ۱۳:۳۴hosein 0 0

    به نام خدا
    با سلام،در زمان تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری دوره یازدهم ،بعضی از کاندیداها از جمله آقای دکتر روحانی روی راستی و صداقت و پرهیز از دروغگویی به مردم خیلی تاکید می کردند،و اینجانب در زمان ثبت نام برای دریافت یارانه به علل ذیل از ثبت نام خوداری کردم .
    1-اعتماد به دولت وکمک به دولت تدبیر و امیدبرای اجرای برنامه های خود.
    2-با توجه به شرایطی که در زمان ثبت نام  داشتم احساس براین بود که با توجه به مباحث مطرح شده توسط دولت ،اینجانب نیاز و یا استحقاق دریافت یارانه را ندارم.
    3-در آن زمان(ثبت نام برای دریافت یارانه)اینجانب مدیر یک اداره در شهرستان بودم و همسرم (که فرزند آزاده و جانباز است بعداز سالها سرگردانی و مدرک فوق لیسانس)توسط دولت تدبیر و امید دعوت بکارشد،لذا درآمد ناشی ازمدیریت اداره و همچنین حقوق همسرم را نیز در این بین جزء درآمد خانواده محاسبه نمودم،و با این حساب و توصیه علما و مراجع واعتماد به سیاستهای دولت ،خانواده خود را مستحق دریافت یارانه ندانستم و به دلایل فوق از دریافت یارانه انصراف دادم.
    4-اما برغم شایستگی و توانمندی (البته به گفته اکثر افراد مجموعه اداره مربوطه)دوستان دولت اعتدال !!!به این نتیجه رسیدند که دیگر مدیر اداره نباشم ،ومتاسفانه علیرغم اشتغال بکار همسرم بیش ازهشت ماه و داشتن ابلاغ رسمی و کتبی مدیرکل مبنی بر دعوت بکار ،عذر ایشان را هم از ادامه کاربعلت نبودن اعتبار از اداره خواستند.
    5-حال درآمد خانواده اینجانب با این شرایط ،بالغ بردو میلیون تومان درماه کاهش یافته است،و اینجانب دارای پنج سر عائله (یعنی همسر و سه فرزند دختر هستم)که دو فرزندم دانشجوی پیام نور ودانشگاه آزاد و دیگری نیزدانش آموزدبیرستانی است.
    با توجه به مباحث مذکوربه چند سوال بنده پاسخ دهید:
    1-چرا با مردم صادقانه برخورد نمی کنید،همانطور که ما صادقانه برخورد کردیم و برای دریافت یارانه آزادی عمل نمی دهید،و محدودیت قائل می شوید.
    2-از چه می ترسید که برای ثبت نام یارانه این همه محدودیت قائل می شوید،با این محدودیتها و عدم برخورد صادقانه باعث می شوید که که مردم در آینده در هیچ برنامه ای با شما همراهی نکنند و بشما اعتماد ننمایند
    3-از یک طرف افزایش فرزند و جمعیت و ازدواج را تبلیغ می کنید و از طرف دیگر ، برای زوجهای جوان که تازه تشکیل خانواده داده اند و یا تازه صاحب فرزند شده اند محدودیت برای ثبت نام دریافت یارانه ایجاد کرد ه اید.4-برای امثال بنده که با تغییرات اینچنینی یک مرتبه با کاهش درآمد روبرو می شوند و تنها منبع ارتزاق آنها هم فقط حقوق کارمندی است که به اقتضای زمان ،ممکن است زمانی مستحق و زمانی دیگر استحقاق دریافت یارانه را ندارند چه تدبیری اندیشیده اید؟
    4-قرار بود یارانه افرادپر درآمد قطع شود،چرا تا کنون به قانون عمل نکرده اید.
    5-قرار بود کسا نیکه از دریافت یارانه انصراف داد ه اند ،مورد تقدیر قرار گیرند،پس چه شد.
    چرا این همه بد قولی،چرا این همه عدم صداقت،چرا این همه............
    6-سخن آخر ،اکنون بنده به یارانه احتیاج دارم ،چرا  از حقوق مسلم خود اکنون محرومم
     کرد ه اید،مردم را آزاد بگذارید تا خود تصمیم بگیرند چرا از آزادگذاشتن مردم برای دریافت یارانه می ترسید،
    لازم به ذکر است اینجانب جانباز،برادر شهیدو همسرم نیز فرزند آزاده و جانبازمی باشد(وبرای اینکه شائبه ایجاد نشود بگویم که بنده و خانواد ه ام طرفدار آقای روحانی بود ه و به او رای داد ه ایم)
    اگر دوستان عصر ایران مطالبم را چاپ نکنند در سایتهای دیگر درج خواهم کرد.تا بگوش رییس جمهور برسد که برای ما فکری بکند.و جای تاسف دارد که برای گرفتن حق مسلم اجتماعی خود این همه برای مردم زحمت و مشقت ایجاد می کنید تا مجبور شوم چنین مطالبی بنویسم.یا حق
                                
  • ۱۳۹۳-۰۶-۱۶ ۱۵:۱۵هادی 0 0

    باسلام،شما رو بخدا کسی نیس که جواب مارو بده که هنو به خاطر اینکه درتاریخ 25اسفند92ثبت نام کردیم نتونستیم یارانه بگیریم وخودبخود جزء انصرافیها حساب شدیم واقعا جای تاسف داره که حق ما زیرپا گذاشته شده 
                                
  • ۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۳:۰۰ 0 0

    بعلت عدم آگاهی و بدلیل سهولت در دریافت یارانه از ثبت نام  فرزندم (که به تازگی ازدواج کرده  ) خودداری کردم و هم اکنون نه من می توانم یارانه ایشان را دریافت کنم و نه خودش . 
                                

نظر شما