شناسهٔ خبر: 66097 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رقابت خودروساز چینی و آمریکایی‌ در ایران!

قائم مقام شرکت چری معتقد است این شرکت چینی می‌تواند با محصولات اروپایی و حتی آمریکایی در بازار ایران رقابت کند.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، توماس - قائم مقام شرکت چری - در نشست خبری رونمایی از محصول جدید این شرکت در ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که آیا در صورت لغو تحریم‌ها و با توجه به اشتیاق بسیار خودروسازان اروپایی و آمریکایی برای حضور در بازار ایران، توانایی رقابت با آنها را خواهید داشت، اظهار کرد: نه تنها ایران خودرو و سایپا، بلکه بسیاری از خودروسازان چینی نیز به عنوان رقیب ما در ایران حضور دارند و مطمئنیم که با رفع تحریم‌ها خودروسازان کره‌ای، ژاپنی و حتی آمریکایی ممکن است به بازار ایران بیایند.

 

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد تازه شرایط بازار ایران می‌شود مانند شرایط بازار چین، یعنی بازار آزاد.

 

قائم مقام شرکت چری افزود: محصولات تولیدی ما کاملا رقابتی هستند و ما به رقبای خود حساس هستیم. ام. وی. ام سال‌هاست که در ایران حضور دارد و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

 

وی با بیان این‌که شرکتهای کره‌ای، ژاپنی و حتی آمریکایی برای شروع کار در ایران به زمان زیادی نیاز دارند، تصریح کرد: با این حال اگر تحریم‌ها برداشته شود نیاز بازار خودروی ایران افزایش خواهد یافت.

 

قائم مقام شرکت چری ادامه داد: هم‌اکنون سهم بازار شریک ایرانی ما پنج درصد است و با زیرساخت‌هایی که هم‌اکنون وجود دارد مطمئن هستیم که سهم بازار به هفت تا هشت درصد افزایش خواهد یافت.

 

توماس در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که میزان صادرات شرکت چری چه مقدار بوده و محصول‌شان به کدام کشور صادر می‌شود، اظهار کرد: ۷۰ درصد تولیدات ما در داخل چین فروخته شده و ۳۰ درصد صادر می‌شود.

 

وی با بیان این‌که به‌طور خاص به سه منطقه صادرات داریم، اظهار کرد: آمریکای جنوبی، روسیه و منطقه خاورمیانه بازار‌های صادراتی ما هستند و ۲۰ درصد محصولات صادراتی ما مربوط به بازار ایران است. بنابراین ایران بازار مهمی برای چری محسوب می‌شود.

 

قائم مقام شرکت چری در پاسخ به این‌که آیا امکان جدایی این شرکت از شریک ایرانی خود وجود دارد، اظهار کرد: یک زن و شوهر وقتی ازدواج می‌کنند می‌توانند خیلی خوشحال در یک خانه زندگی کنند پس ما چرا باید طلاق بگیریم. برنامه‌ریزی ما همکاری طولانی‌مدت با شریک ایرانی است.

 

توماس درباره برنامه‌ی این شرکت برای داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی در ایران اظهار کرد: بومی‌سازی قطعات استراتژی بلند‌مدت ماست، زیرا باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و نوسانات نرخ ارز را نیز بیمه می‌کند. به گونه‌ای که هم‌اکنون در برخی محصولات ۲۵ درصد قطعات به صورت بومی تولید می‌شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۶-۱۴ ۱۴:۲۷علی 0 0

    خودروهای چینی با توجه به قیمت و بروز بودنشان چیزی از خودروهای درجه چند اروپایی کم ندارند ، زمان کوتاهی بگذره داشتن خودرو چینی افتخار میشه ، چون کارشناس خودرو هستم این نظر را دادم
                                

نظر شما