شناسهٔ خبر: 66003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

«العربی» به نقش مستقیم تشکیلات خودگردان در تخریب تونل‌های مابین رفح-سینا اقرار کرد

العربی/1 دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی فاش کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین لیست تونل‌های مابین رفح و صحرای سینا را به وی تحویل داده است و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ تونل دراین منطقه تخریب شده است.

به گزارش نماینده به نقل از «فلسطین الان»، «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی فاش کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مدتها پیش لیست تونل‌های مابین رفح و صحرای سینا را به وی تحویل داده است.

ارتش مصر از زمان سرنگونی «محمد مرسی» بیش از ۱۰۰۰ تونل در این منطقه را تخریب کرده است، تونل‌هایی که از زمان محاصره غزه برای انتقال کالا و مصالح ساختمانی و رفع نیازهای مردم از آنها استفاده می‌شد.

العربی که در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود افزود که به زودی با تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عربی از غزه دیدار می‌کند تا اقدامات پشتیبانی از آن را بررسی کنند، وی سپس جنایات انجام شده درغزه و نیز خسارتهای آن را بزرگ توصیف کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب سپس گفت: هیچ ملتی در جهان یافت نمی‌شود که مانند ملت فلسطین حقوق پایمال شده و تلاش برای استقلال خود را فریاد بزند و نمی‌تواند دامنه ناراحتی‌ها در نوار غزه را توصیف کرد.

وی افزود که با وزیر خارجه اردن برای طرح مسئله فلسطین به شورای امنیت صحبت کرده است اما شورای امنیت فعلا تمام تمرکز خود رابر مسئله مبارزه با تروریسم گذاشته است.

وی ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی فقط از آمریکا حرف‌شنوی دارد گفت که آمریکا در جهان عرب نقش محوری دارد و آنچه در حال حاضر در آن اتفاق می‌افتد برخی دولت‌ها را تهدید می‌کند.

نبیل العربی افزود که ممکن است که جهان عرب در آینده تغییر کند و همه باید برای مواجهه با این موضوع آماده باشند.

نظر شما