شناسهٔ خبر: 65961 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر ورزش: بهتر ازکی‌روش زیاد است

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تلاشم این بوده که در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال کوچکترین دخالتی نداشته باشم، خبر رسانه‌ها کذب بود و سرمربی برتر از کی‌روش در اروپا و آمریکای لاتین بسیار است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمد گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت که صبح امروز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: دو بازی آسیایی را در پیش رو داریم که از اواخر شهریورماه شروع شده و تا نیمه مهرماه ادامه دارد که دو گروه ورزشکاران را اعزام می‌کنیم.

وی افزود:‌گروه اول کسانی هستند که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند و تعداد آنان ۲۸۵ نفر ورزشکار، ۱۶۵ نفر کادرفنی و تعدادی همراه است که نزدیک به ۵۵۰ نفر در این کادر هستند که البته به لحاظ کمی از دوره قبلی کاهش چشمگیری داشته است.

گودرزی ادامه داد: گروه بعدی نیز  در خصوص جانبازان و معلولان است که ۴۵۰ نفر اعزام می‌شوند و بعد از بازی‌های آسیایی صورت می‌گیرد که تقاضا می‌کنیم رسانه‌ها به این امر بپردازند که شرایطی فراهم شود که ورزشکاران بتوانند با آرامش مقام‌های خوبی کسب کنند.

گودرزی با اشاره به برگزاری دو گردهمایی در هفته اخیر گفت: یکی از این مراسم‌ها بدرقه رسمی کاروان است و برنامه دیگر جشن تجلیل از قهرمانان است که این امر ۴ سال به تعویق افتاده و باید مطالباتی که از مسابقات جهانی و المپیک به جا مانده است به ورزشکاران پرداخت شود که دولت یازدهم این امر را در دستور کار قرار داده است و با دستور رئیس‌جمهور و نوبخت تلاش‌هایی کرده‌اند تا با وجود محدودیت منابع بتوانیم به مطالبات مادی و معنوی ورزشکاران پاسخ دهیم و ورزشکاران بتوانند با روحیه بهتری به فعالیت ورزشی خود ادامه دهند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر درگیری لفظی با ورزشکاری به نام امید نوروزی گفت: من معمولا از اردوهای ورزشی بازدید می‌کنم که طبعا دوستان مطالباتی دارند و طبیعی است که در این دیدارها نسبت به بدهی فدراسیون خود سوال کرده و خواستار کمک بیشتر دولت در این زمینه شوند که به آنان پاسخ داده می‌شود و هرچند صبر ورزشکاران کم است اما به مطالبات آنان پاسخ داده می‌شود.

گودرزی ادامه داد: تقاضا دارم رسانه‌ها بحث‌هایی را که میان پدر و پسر مطرح می‌شود و بحثی که در واقع مطالبه حقی است را به یک مجادله و مناقشه تبدیل نکنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری تصریح کرد: کمک‌های مالی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌ها در ۳ بخش تقسیم می‌شود که این امر با توجه به زمان پیشنهاد شده از سوی آنان، استطاعت وزارت ورزش و جوانان و کمک‌های تخصیص داده شده از سوی دولت است که فوتبال از این امر مستثنی نیست.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سیاست‌های عمرانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان در این امر تابع سیاست‌های دولت است هرچند دولت تصمیم گرفت به جای اینکه بودجه را میان پروژه‌های مختلف تقسیم کند آن را به چند پروژه اختصاص دهد که لازم است در اینجا بگویم هفته دولت ۱۰۷ پروژه افتتاح شد که علاوه بر آن تا آخر سال ۱۷۰ پروژه دیگر نیز افتتاح خواهد شد که زمان افتتاح ۴۸ عدد از این پروژه‌ها نزدیک است.

گودرزی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر امضای قرارداد سرمربی‌ها از سوی فدراسیون‌ها تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان در این امر دخالتی نمی‌کند و اگر فدراسیون‌ها مشورت بخواهند به آنها مشورت می‌دهد اما در این امر دخالت نمی‌کند که فدراسیون اگر کمک مالی بخواهد در چارچوب تقویم پیشنهاد شده و توانمندی وزارت ورزش و جوانان به آنها کمک می‌شود، بنابراین باید بگویم در گزینش این افراد دخالتی نداریم.

وی ضمن تکذیب مطرح شدن برخی اظهارنظرها از سوی وزارت ورزش و جوانان در این حوزه تصریح کرد: من این امر را تکذیب می‌کنم و باید بگویم در زمینه فوتبال گزینه‌های برتری در اروپای غربی و آسیا وجود دارد، بحثی که من مطرح کردم یک بحث کارشناسی بود.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال دیگری خاطرنشان کرد: تا این لحظه مشکلی از اسپانسرهای فوتبال به من گزارش نشده و تیم استقلال و پرسپولیس از سوی دولت به خوبی اداره می‌شود در حالی که در گذشته بخش عمده بودجه خود را از دولت می‌گرفتند اما امسال مطلقا هزینه بر عهده دولت تحمیل نشده است.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال دیگری خاطرنشان کرد: تا این لحظه مشکلی از اسپانسرهای فوتبال به من گزارش نشده و تیم استقلال و پرسپولیس از سوی دولت به خوبی اداره می‌شود در حالی که در گذشته بخش عمده بودجه خود را از دولت می‌گرفتند اما امسال مطلقا هزینه بر عهده دولت تحمیل نشده است.

گودرزی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر گرفتن کارت زرد از مجلس گفت: وزارت ورزش و جوانان کمترین تعداد سؤال را از مجلس شورای اسلامی داشته است که این امر ناشی از تعامل خوب با نمایندگان حرکت بر ثبات قانون حرکت اصولی است که موجب شده است با مشکلی همراه نباشیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر حکم صادر شده از سوی روحانی برای وی  به عنوان دبیر عالی شورای ورزش و شورای عالی جوانان گفت: این یک قاعده است که وزیر ورزش و جوانان می‌تواند در دو شورا ریاست داشته باشد. قبلا اشکال قانونی در این امر وجود داشت که این اشکال قانونی در جهت برطرف شدن است.

همچنین گودرزی در پاسخ به سؤال دیگر درباره بحث حق پخش تلویزیونی و اختلاف با صدا و سیما در این باره گفت: شورای امنیت کشور مشاهده کرد این مسئله چندان زیبنده نیست که بازی‌ها پخش نشود و از این رو از ورزارت ورزش درخواست کرد تا دوربین‌های تلویزیون در ورزشگاه‌ها مستقر شود و توصیه‌هایی هم درباره کرده‌اند. آقای رحمانی فضلی هم قول داده‌اند تا از صدا و سیما بخواهند تا درباره قراردادها و حق پخش‌های تلویزیونی داشته باشند البته حق پخش‌ها حق تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ است و وابستگی آنها را به مراکز دولتی کمتر می‌کند.

نظر شما