شناسهٔ خبر: 65949 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وکیل مهدی هاشمی:

کیفرخواست مهدی هاشمی بی‌اعتبارترین کیفرخواستی است که دیده‌ام/ جلسه بعدی؛ شنبه

مهدی هاشمی/1* وکیل مهدی هاشمی ضمن بی‌اساس خواندن کیفرخواست وی گفت: این کیفرخواست بی‌اعتبارترین کیفرخواستی است که دیده‌ام. همچنین جلسه آینده رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی شنبه هفته بعد برگزار می‌شود.

به گزارش نماینده، سید وحید ابوالمعالی پس از پایان دادگاه مهدی هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران درباره روند رسیدگی به پرونده گفت: روند رسیدگی را نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم و نمی‌توانیم بگوییم چند جلسه از دادگاه باقی است. نمی‌توان بگویم از روند رسیدگی راضی هستم یا نه.

وی همجنین در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: نمی‌توان گفت چند درصد از دفاعیات انجام شده است زیرا نماینده دادستان حرفی می‌زند و ما دفاع می‌کنیم.

وکیل مهدی هاشمی درباره ایجاد صفحه‌ای در فیس‌بوک و تویتر برای اطلاع‌رسانی درباره این پرونده اظهار کرد: بنده یوزرنیم و پسورد این صفحات را ندارم و از سمت من راه‌اندازی نشده و اخبارش را هم من منتشر نمی‌کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر انتشار فایل صوتی مصاحبه مهدی هاشمی با کیهان لندن پاسخ داد: این ماجرا را شنید‌ه‌ام اما ندیده‌ام اگر مدرکی باشد در دادگاه ارائه و منتشر می‌شود و این مسائل فقط حاشیه‌سازی است.

ابوالمعالی درباره شنود یکی از رسانه‌ها و انتشار جزئیات دادگاه توسط آن رسانه بیان داشت: قرار بود شکایت از این روزنامه توسط یکی از همکاران صورت بگیرد اما چون بنده درگیر دفاعیات بودم متوجه نشدم که این اتفاق افتاد یا خیر.

وی با اشاره به کیفر‌خواست مهدی هاشمی گفت: این کیفر خواست هیچ اساسی ندارد و در موردش کسانی باید نظر دهند که علوم سیاسی خوانده‌اند از نظر بنده این کیفرخواست بی‌اعتبارترین کیفرخواستی است که دیده‌ام.

وکیل مهدی هاشمی ادامه داد: در این کیفرخواست نام متهم دیگر هم ذکر شده است.

وی درباره حضور نیافتن مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: قرار نیست جزئیات این پرونده رسانه‌ای شود اجازه دهید دادگستری بدون فشار کار خودش را انجام دهد و اگر قرار بود این پرونده رسانه‌ای شود ما حرف‌های زیادی داریم برای گفتن که قطعا جریان را به نفع ما می‌کرد.

ابوالمعالی ضمن اشاره به تشخیص دادگاه برای علنی و یا غیر علنی بودن جلسات گفت: ما درخواست خود برای علنی برگزار شدن دادگاه داده‌ایم.

وی در خاتمه خبر داد: جلسه بعدی مهدی هاشمی روز شنبه برگزار می‌شود.

 

نظر شما