شناسهٔ خبر: 65863 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

شرط مجلس برای بررسی پروتکل الحاقی

ازدید «ابراهیم کارخانه ای» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: بررسی پروتکل الحاقی در توافقنامه ژنو به مجلس واگذار شده است و اگر ۱+۵ حقوق هسته‌ای ما را بپذیرد مجلس این پروتکل را بررسی می‌کند.

به گزارش نماینده، ابرهیم کارخانه‌ای، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در گفتگو با «نسیم» در خصوص اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی در دیدار وزیرخارجه فنلاند مبنی بر پذیرش پروتکل الحاقی توسط مجلس اظهار داشت: وقتی غرب تمام حقوق هسته‌ای ما را کامل پذیرفت و زمانی که ما از این مرحله گذر کردیم به مسأله پروتکل الحاقی می‌رسیم که در این مرحله تصمیم با مجلس شورای اسلامی است کما اینکه در مفادی از توافق‌نامه ژنو هم یکسری موارد به تصمیم کنگره و رئیس‌جمهور آمریکا واگذار شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پروتکل الحاقی در توافقنامه ژنو به مجلس شورای اسلامی واگذار شده است و بر این اساس اگر ۱+۵ حقوق هسته‌ای ما را کاملا پذیرفت، مجلس شورای اسلامی پروتکل الحاقی را بررسی خواهد کرد. قبل از اینکه آمریکا و غرب حقوق هسته‌ای ما را بپذیرد، حرف از پروتکل الحاقی جایگاهی ندارد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه پروتکل الحاقی در مرحله شفاف‌سازی است، خاطر نشان کرد: آنچیزی که برای ما از پروتکل الحاقی مهمتر است امنیت ملی کشور است؛ ما پروتکل الحاقی را تاحدی می‌پذیریم که کوچکترین خدشه‌ای به امنیت ملی کشور وارد نشود.

نظر شما