شناسهٔ خبر: 65859 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دم خروس تیم رسانه‌ای هاشمی بیرون زد

po165g3l.jpg فواد صادقی که مشاور رسانه‌ای هاشمی رفسنجانی و از دوستان نزدیک کلانتری است و تجربه همکاری رسانه‌ای بسیاری با وی دارد، پس از بازداشت کلانتری در فیس‌بوک خود دست به افشاگری زده و علی عزالی، دوست و همکار سابق خود را متهم کرده و وی را موثر در بازداشت کلانتری معرفی می‌کند.

به گزارش نماینده، ‌ چندی پیش هاشمی رفسنجانی در دیدار با نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی به جریان‌های نزدیک خود مأموریت داده بود که رسانه راه‌ بیندازند. طبق حاشیه نگاری خبرنگار سایت هاشمی، وی در این جلسه اینطور مأموریت را واگذار کرده است که: «باید رسانه داشته باشید. در مسائل کشور نظر بدهید. اگر ساکت باشید مردم یادشان می‌رود. روزنامه راه بیاندازید. سایت داشته باشید. الان زمان ایستادن نیست»

علیرغم انتظاراتی که از نزدیکان هاشمی می‌رفت، نه تنها این جریان حضور جدی‌تر در عرصه رسانه پیدا نکرد بلکه اختلافات آنان دو چندان شد. این اختلافات از انتشار خبر بازداشت عمار کلانتری، از مدیران سایت‌های آینده، بازتاب و سردبیر فعلی خبرگزاری دانشگاه آزاد، آغاز شد.

فواد صادقی که مشاور رسانه‌ای هاشمی رفسنجانی و از دوستان نزدیک کلانتری است و تجربه همکاری رسانه‌ای بسیاری با وی دارد، پس از بازداشت کلانتری در فیس‌بوک خود دست به افشاگری زده و علی عزالی، دوست و همکار سابق خود را متهم کرده و وی را موثر در بازداشت کلانتری معرفی می‌کند.

صادقی در فیس‌بوک خود این‌طور می‌نویسد: «شش ماه گذشته که بدلیل برخی ارتباطات ورفتارهای آقای علی غزالی، همکاری با وی قطع کردیم نامبرده با تهدید مکرر اقدام به تحریک وپرونده سازی علیه آقای کلانتری، خانم آذرپیک، بنده وبرخی دیگر از دوستان کرد که در مورد خانم آذرپیک و آقای کلانتری تحریکات وپرونده سازی های نامبرده تا حدی موثر واقع شده است». در ادامه وی توصیه‌ای امنیتی به دوستان خود می‌کند که نسبت به اظهارات حضوری و تلفنی و چتی با غزالی مراقبت ویژه‌ای داشته باشند.

غزالی نیز در ارتباط با این اظهارات صادقی اینطور واکنش نشان می‌دهد که: «این جملات خودش سوال و بسیار شبهه‌برانگیز است. مگر دوستان آقای فواد صادقی در چت‌ها و تلفن‌ها و مراوداتشان چه چیزهایی مطرح می‌کنند که از نظر امنیتی باید در قبال آنها نگران و مراقب باشند؟ »

واکنش فواد صادقی به غزالی

از طرف دیگر غزالی حکم منتشره برای صادقی و انتساب وی به عنوان مشاوره رسانه‌ای هاشمی را کذب خوانده و اینطور می‌گوید: «تا جایی که من اطلاع دارم و از دفتر آیت‌الله استعلام کردم، این حکم از سوی دفتر ایشان منتشر نشده و صرفاً به درخواست شخص آقای صادقی و بدون اطلاع دفتر آیت‌الله، در برخی رسانه‌ها منتشر شده است لذا در صورت صحت صدور این حکم، اوج مظلومیت آیت‌الله هاشمی را در میان برخی اطرافیانشان نشان می‌دهد که برخی برای سرازیر کردن هزینه‌های ناشی از فعالیت‌های پیش و پس و حین خود، از وجهه این استوانه نظام و یار دیرین رهبری به نفع منویات شخصی و باندی خود استفاده می‌کنند».

به نظر می رسد اختلاف در تیم رسانه ای دولت ناشی از برخی انتصابات باشد که گروهی را بهره مند و متنعم و دیگران را بی بهره ساخته بود، پیش از این غزالی با انتشار مطالبی علیه دولت به برخی سیاست‌های دولت اشاره کرده و در فیس‌بوک خود تهدید کرده بود که «در آینده و با بازگشایی سایت آینده به افشاگری در این زمینه ها یعنی روح اشرافیت حاکم بر دولت خواهد پرداخت».

چرا که تعدادی از تیم رسانه ای نزدیک به هاشمی و از دوستان علی غزالی به سمت های مهم اقتصادی منصوب شدند، به طور مثال حميد كلانتري (پدر عمار کلانتری) از سوي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به سمت مدير عاملي صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير و فواد صادقي با حكمي از سوي حميد كلانتري به عنوان مشاور عمراني صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير منصوب شده بودند!

نظر شما