شناسهٔ خبر: 65827 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

نماینده بررسی کرد؛

چرا مسجد جامعی فقط یک سال توانست ریاست شورای شهر را تجربه کند؟

چمران و مسجد جامعی " با انتخاب مهدی چمران فصل جدیدی گشوده شد و هیئت رئیسه جدید بايد از امروز جهاد و تلاش مضاعف داشته باشند تا در تهران شاهد اقدامات مناسب براي مردم باشيم" .

به گزارش نماینده، خیابان بهشت امروز خبر ساز شد، مهدی چمران رئیس شورای شهر در دوره های دوم و سوم با ۱۸ رای موافق اعضای پارلمان شهر تهران باردیگر برکرسی ریاست شورا تکیه و رقیب اصلاح طلب خود یعنی احمد مسجد جامعی که فقط یک سال توانست تجربه ریاست شورای شهر را تجربه کند شکست داد.

دستور جلسه امروز شورای شهر تهران "انتخاب اعضای هیئت رئیسه" بود، اکثر اعضا خود را برای شرکت در انتخابات به صحن غیرعلنی شورا رساندند به طوری که علی صابری عضو روشندل شورای تهران هم به دلیل تصادفی که شب گذشته برای وی رخ داد و در بیمارستان بود، به هر سختی بود به جمع اعضای شورای شهر اضافه شد و به این ترتیتب با رای گیری اعضای شورا، خیابان بهشت ترکیب جدید خود را در کرسی های سبز هئیت ریسه پیدا کرد و چهار عضو اصولگرا(مهدی چمران، مرتضی طلایی، قناعتی و تقی پور) در هئیت ریسه قرار گرفتند و تنها الهه راستگو به عنوان چهره غیر اصولگرا در این ترکیب دیده می شود.

پیروزی اصولگرایان بویژه مهدی چمران در انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر تهران با واکنش اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس روبه رو شد.

مهرداد بذرپاش عضو هئیت رئیسه خانه ملت با اشاره به انتخاب چمران به عنوان رئیس شورای شهر تهران، گفت که«این انتخاب خدمتگذاری را در تهران بیشتر خواهد کرد ضمن اینکه بعضی آقایان پیام این انتخاب را درک کنند».

مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران نیز در خصوص رای نیاروردن احمد مسجد جامعی و انتخاب مهدی چمران، به خبرنگار" نماینده"، توضیح داد: مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران گاهی به‌خلاف آئین‌نامه و به‌شیوه‌ای نرم، اقداماتی را انجام داد که از جمله آن‌ها جابه‌جایی برخی دستور جلسات شورا و جابه‌جایی نوبت افرادی است که قصد صحبت در جلسات شورای شهر را دارند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در برخی شرایط خاص رئیس شورا به‌تنهایی تصمیم ‌می‌گیرد و هیئت‌ رئیسه‌ای در کار نیست، به‌عنوان مثال قرار بود انتخابات هیئت رئیسه یک‌شنبه برگزار شود اما وی یک‌تنه از قرار دادن این موضوع در دستور جلسه خودداری کرد که این امر واکنش سه عضو شورای شهر را در پی داشت.

عضو شورای شهر تهران، نسبت به شیوه مدیریتی مسجد جامعی انتقاد کرد و اظهارداشت : نكته مهم ديگربه رفتار اصلاح طلبان بر مي گشت، آنها با تندروي هايشان به آقاي مسجد جامعي ضربه مي زدند،مثلادر جريان آتش سوزي خيابان جمهوري آنها(اصلاح طلبان شورا) بحث استعفاي شهردار را كليد زدند در صورتی که  هنوز هيچ گزارش فني كه بتواند علت رانشان دهد، موجود نبود واين موارد باعث شد، ديد شورا نسبت به داوري اين افراد دچار ترديد شود.

 اين عضو شوراي شهر يادآور شد: رئیس جلسه بايد جلوي اين بحث كه غير منطقي بود را مي گرفت، نه تنها اين كار را نكردند بلكه با بيان اينكه جان مردم مهم است به اين فضاي هيجاني دامن زد و موجب شد شورا دو ماه درگير اين خبر شود، از اين دست خبرهاي هيجاني بدون پشتوانه تحقيقي موجب خدشه دار شدن رياست مسجد شد و البته برخي از اين خبرها توسط اصلاح طلبان به جلسات تحميل مي شد.

وی تاکید کرد: درابعاد نظارتي هم مشكلاتي در كار مسجد جامعی ديده مي شد كه مجموع اين موارد نشان داد با رياست او اتفاق فوق العاده اي در شورا نمی افتد والبته اين هم بدین معنی نيست كه شوراي شهر تا کنون كاري انجام نداده است.

شاکری با اشاره به عقبه سیاسی مسجد جامعی، خاطرنشان کرد: انتظار مي  رفت با توجه به اينكه مسجد جامعي در ليست اصلاح طلبان بود و رياست وی از همين ناحيه شکل گرفت، 7 هزار ميليارد تومان معوقه شهرداري تهران راكه از چند دولت گذشته باقي مانده بود پس بگيرد.

این عضو شورای شهر تهران همچنین روزگذشته به انتقاد از مواضع سیاسی مسجد جامعی پرداخته بود و به این نکته تصریح کرد که "او باید موضع خود را با برخی از چهره های اصلاح طلب همچون خاتمی و حجاریان مشخص کند".

از سوی دیگر باید به اینکته اساسی و مهم اشاره کرد" شورای شهر محل موضع گیری های سیاسی، جناحی و موچ انداختن با شهرداری تهران نیست" چرا که  شورای اول شهر تهران که کلید آن در اختیار اصلاح طلبان بود شورا را به باشگاه سیاسی و جناحی تبدیل کرده بودند و سرانجام وزیر کشور دولت اصلاحات دستور انحلال شورا را صادر کرد. از این رو فاطمه آلیا نماینده مجلس معتقد است موضع گیری سیاسی برخی از اعضای شورای شهر منجر به رای نیاوردن مسجد جامعی در دوره جدید شد.

فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار "نماینده"، با اشاره به انتخاب مهدی چمران و رای نیاوردن مسجد جامعی در دوره جدید شورای شهر تهران، گفت: يكي از عوامل به موضع گيري هاي اخير برخي اعضاي اصلاح طلب شوراي شهر تهران كه در واقع زنگ خطر ي براي شروع يكسري جدال هاي حاشيه دار بي پايه و اساس بود بر مي گردد .

اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: از جمله موضعي كه در قبال طرح تكريم بانوان در شهرداري گرفته شد و يا مواضعي غيرمنصفانه و بي منطق كه در برابر اقدامات درستي كه صورت مي گرفت، بر می گردد.

وی اظهار داشت: پيام پيروزي امروز مهندس چمران براي اصولگرايان قابل توجه است. با توجه به موفقيت هاي اخير آنها در مجلس شوراي اسلامي و نيز شوراها نتيجه مي گيريم اين توفيقات در سايه همگرايي و انسجام اصولگرايان بوجود آمده است كه آنها با همدلي مي توانند هم جلوي افراط و تفزيط را بگيرند و هم اقدامات بهتري براي نظام و جامعه داشته باشند.

آلیا تصريح كرد: شوراي شهر تهران و شوراهاي اسلامي طبق قانون وظيفه اصلي شان انجام امور فرهنگي اجتماعي و عمراني شهر است اما  اينكه عملكردها و تصميمات به سويي برود كه به مسائل سياسي ورود كرده و كارهاي سياسي كنند درجامعه بازتاب مثبتي ندارد.

"با انتخاب مهدی چمران فصل جدیدی در شورای شهر گشوده شد و وی و اعضای هئیت رئیسه شورای شهر باید از امروز جهاد و تلاش مضاعف  داشته باشند تا در تهران شاهد اقدامات مناسب براي مردم باشيم".

این مطلب از سوی پرویز سروری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار نماینده بیان شد.

وی با اشاره به حضور مجدد مهدی چمران در کرسی ریاست شورای شهر تهران، گفت: دراين انتخاب بين خوب و خوبتر تصميم گرفته شد و ما گرينه مهندس چمران را مناسب تر  مي دیدیم اما از زحمات مسجد جامعي و همكاران وی تشكر و برای آنها آرزوي توفيق می کنیم.

وی افزود: فصل جدي از مطالبات مردم براي ارائه خدمات مناسب تر در شهر بوجود آمده است و گروهي كه راي نياورده اند بايد بدانند كه اين راي مشروط  به اين است كه آنها بتوانندخدمات مناسب تري را به مردم ارائه كنند و اگر كوچكترين كوتاهي اي انجام دهند در دوره هاي بعد مورد بي اعتنايي نمايندگان قرار مي گيرند .

وي اظهارداشت: آقاي چمران و هيئت رئيسه بايد با عمق وجودشان بدانند فصل اميد و تلاش شروع شده و بايد از امروز جهاد و تلاشي به طور مضاعف  داشته باشند تا در تهران شاهد اقدامات مناسب براي مردم باشيم .

مهدی چمران هم که از این به بعد ریاست شورای شهر تهران را برعهده دارد در اولین موضع گیری خود پس از اعلام نتایج انتخابات هئیت رئیسه، تصریح کرد: اگر قرار باشدتصمیمی بگیریم سایر اعضا نیز در آن دخیل هستند؛ البته شیوه مدیریتی خاص خود را دارم.

با توجه به مواضع رئیس باسابقه شورای شهر باید منتظر مدیریت و فصل جدید در نحوه اداره شورای تهران ماند.

 

 

نظر شما