شناسهٔ خبر: 65620 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

الاخبار گزارش داد

مناسبات روبه رشد اسرائیل با تروریست‌های سوریه/ شبکه یک اسرائیل: النصره کاری با اسرائیل ندارد

داعش/1 تحلیلگران صهیونیستی ضمن ابراز خرسندی از تسلط جبهه النصره بر مناطق مرزی سوریه با رژیم صهیونیستی تاکید کردند که مناسبات این رژیم با تروریست‌های سوریه در حال توسعه است.

به گزارش نماینده، روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که اسرائیلی‌ها نگرانی خود را از درگیری‌های موجود در منطقه جولان مخفی‌ نمی‌کنند، بروز اخباری از تسلط جبهه النصره و مخالفان به ظاهر معتدل سوری بر گذرگاه القنیطره و اطراف آن نیز در این راستاست، البته نگرانیهای اسرائیل در این باره به اندازه‌ای نیست که به ارتش آماده باش دهد و حوادث را دقیق زیر نظر گیرد. اسرائیل حساب خاصی روی معارضان سوری از جمله جبهه النصره باز کرده است، نگرانی این رژیم از استقرار این نیروها در مرزهای سوریه با اسرائیل نیز تنها از روی احتیاط است، نه بیشتر.
در روزهای اخیر اخبار مربوط به تسلط جبهه النصره بر گذرگاه القنیطره و گزارشها و تحلیلهای پیرامون شکست در نوار غزه تشدید شده است. یکی از روزنامه نگاران نظامی اسرائیل نوشته بود که سازمان القاعده از شمال در ورودی به اسرائیل را می‌کوبد، اما تحلیلگر دیگر اسرائیل اعلام کرد که اوضاع تحت کنترل است و جبهه النصره اصلا به مبارزه با اسرائیل و صهیونیست‌ها نمی‌اندیشد.
با این وجود بنا بر اعلام منابع نظامی، ارتش اسرائیل به شهرک نشینان اعلام کرده که به مناطق نزدیک به مرز نزدیک نشوند و در اماکن مستحکم باقی بمانند. چرا ک ارتش سوریه به دنبال تسلط مجدد بر این گذرگاه و اطراف آن است و این به معنای شلیک خمپاره ها و راکت های بیشتر در منطقه است که ممکن است عمدا یا سهوا به سرزمین‌های اشغالی نیز برخورد کند. نظر تحلیلگران اسرائیل البته در مورد استقرار نیروهای النصره در مرزهای شمالی آنها برای شهرک نشینان آرامش بخش است. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که بعد از تسلط گروه های مخالف دولت سوریه از جمله جبهه النصره بر گذرگاه القنیطره فرماندهی جبهه شمالی اوضاع را با دقت زیر نظر گرفته است، آنها این تحول میدانی را شاخصی جدید برای شکست ارتش سوریه در زمینه تسلط بر جولان می دانند.
این روزنامه تاکید می کند که پیامدهای از دست رفتن حاکمیت دولت در این منطقه فقط توقف عبور محصولات کشاورزی و سیب از این مرزها و ممانعت از عبور جوانان درزی برای تحصیل در سوریه است، اما اسرائیل و موسسات امنیتی این رژیم ارتباط هایی را با تروریست‌های سوری برقرار کرده و کمک‌های انسانی! به مجروحان آنها در بیمارستان های خود داده و کالاهای اساسی مورد نیاز آن ها را تامین می کنند.
پایگاه خبری واللا نیز نوشت که ارتش اسرائیل از هفته‌ها قبل برای چنین وضعیتی آماده شده بود و می‌دانست که این گذرگاه به دست شورشیان خواهد افتاد.   به همین علت پیشتر نیروهای با تجربه و تجهیزات کافی را در منطقه مستقر کرده است.
شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرد که تغییرات دراماتیکی در طول مرزها در حال وقوع است  و ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره در سقوط القنیطره دست داشتند، درست است که هیچ کدام از آنها صهیونیست نیستند، اما با اقدامات ضد اسرائیلی نیز کاری ندارند، آن ها فقط به دنبال بشار اسد هستند و این یک نکته مهم  راهبردی است.
الوف بن دیوید تحلیلگر نظامی شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به اسرائیلی‌ها اطمینان داد که جبهه‌ای جدید در جولان علیه اسرائیل باز نخواهد شد. وی ادامه داد که این اولین بار نیست ک شورشیان بر گذرگاهی در سوریه مسلط شده اند، اما ارتش اسرائیل معتقد است که اسد از این منطقه دست برنخواهد داشت و برای بازپس گیری آن وارد عمل خواهد شد.
وی نیز به وجود مناسبات بین تروریست های سوریه با ارتش اسرائیل اشاره کرده و گفت که آنها دیوار خوب برای ما نیستند، اما مناسبات دو جانبه در حال رشد است، این مناسبات تنها با گروه های لائیک نیست، بلکه با افراط گراها نیز مناسباتی در دست انجام است که شامل جبهه النصره هم می شود. همین جبهه بود که دو روز پیش دو اسیر آمریکایی را به اسرائیل تحویل داد.
بن دیوید ادامه داد که این جبهه مجروحان خود را نیز برای مداوا به بیمارستان های اسرائیلی می فرستد و همین موضوع باعث می شود تا ارتش بتواند همسایگان آینده اسرائیل را بهتر بشناسد. گروهک داعش نیز در منطقه مرزی اسرائیل حضور ندارند.

نظر شما