شناسهٔ خبر: 65594 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دهن کنجی آمریکا به کشورهای ۱+۵/ آمریکا هیچ اعتقادی به تعامل با تهران ندارد

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحریم‌ها اخیر آمریکا در حقیقت توهین و دهن‌کجی آمریکا به 5 کشور دیگر عضو 1+5 است چرا که آمریکا با نقض توافق‌ ژنو به حیثیت سیاسی این کشورها لطمه زد.

به گزارش نماینده محمد کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با تسنیم، تحریم‌های اخیر آمریکا را مغایر با توافق‌نامه ژنو خواند و گفت که آمریکا با تحریم‌های پپاپی ایران ثابت کرد که هیچ احترامی به توافق ژنو قائل نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا با تحریم‌های پیاپی ملت ایران ثابت کرده که هیچ اعتقادی به تعامل با ایران ندارد، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، باید بگویم یکی از دستاورهای توافق‌ژنو این بود که ثابت کرد آمریکا قصد ندارد دست از دشمنی با ملت ایران بردارد.

کوثری، خواستار واکنش جدی و قاطع دستگاه دیپلماسی به نقض توافق ژنو از سوی آمریکا شد و تصریح کرد که هرگونه سکوت در مقابل اقدامات ضدایرانی آمریکا، حاکمان کاخ سفید را گستاخ‌تر خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا به بهانه‌های مختلف ملت ایران را تحریم‌ می‌کند و می‌گوید که این تحریم‌ها ارتباطی با توافق‌ ژنو ندارد، تصریح کرد: در توافق ژنو به صراحت عنوان شده که هیچ تحریمی علیه ایران نباید اعمال و اتخاذ شود اما علی‌رغم اینکه ایران به تعهدات خود پایبند بوده است آمریکا با عدم پایبندی به توافق ژنو، توافق ژنو را برای چندمین بار نقض کرد.

وی در پایان گفت: تحریم‌ها اخیر آمریکا در حقیقت توهین و دهن‌کجی آمریکا به ۵ کشور دیگر عضو ۱+۵ است چرا که آمریکا با نقض توافق‌ ژنو به حیثیت سیاسی این کشورها لطمه زده و تلاش‌ آنان را برای توفق با ایران بی‌ اعتبار کرده است.

نظر شما