شناسهٔ خبر: 65525 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بازیگران انگلیسی در فیلم جدید ابوالقاسم طالبی

فیلمبرداری فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» با داستانی مربوط به ۱۰۰ سال پیش ایران یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش نماینده، عباس شوقی دستیار اول و مدیر برنامه‌ریز فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» در گفت‌وگو با فارس درباره روند تولید این فیلم سینمایی به کارگردانی ابوالقاسم طالبی گفت: فیلمبرداری یکماه دیگر آغاز می‌شود این فیلم پروژه سنگینی است که حدود ۱۰ بازیگر آن از کشور انگلیس و ۲ بازیگر از روسیه و سایر بازیگران آن ایرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه قصه فیلم درباره قحطی ۱۰۰ سال پیش در ایران است و فیلم حالتی مستند‌گونه دارد که در قالب یک درام جلو می‌رود گفت: لوکیش‌های واقعی برای فیلم‌برداری وجود ندارد و لوکیش‌های بازسازی شده نیز ناقص هستند بنابر این باید لوکیشن‌ها را به طور مجدد بسازیم به همین دلیل بیشتر فیلم در شهرک سینمایی غزالی ساخته می‌شود.

شوقی درپاسخ به این که این فیلم به طور کامل در ایران فیلمبرداری می شود یا خیر گفت: فیلمبرداری در ایران و دو کشور اروپایی انجام می‌شود که البته این دو کشور هنوز به طور قطعی مشخص نیست.

وی خاطر نشان کرد:‌در حال حاضر پیش‌تولید فیلم تمام شده و به زودی وارد مرحله تست گریم می‌شویم.

شوقی افزود:‌زمان فیلم در دوره قاجار می‌گذرد که احمدشاه مملکت را رها کرده و به فرانسه رفته است.

دستیار اول این فیلم در پاسخ به اینکه این فیلم چه زمانی آماده می شود و آیا به سی و سومین جشنواره فیلم فجر می رسد؟ گفت: فیلمبرداری «یتیم‌خانه ایران» حدود شش ماه طول می‌کشد و بعید می‌دانم که به جشنواره فیلم فجر برسد.

اصغر رفیعی جم فیلمبردار «یتیم‌خانه ایران» نیز درباره کار در این پروژه به فارس گفت: پس از حدود دو سال بیکاری دو پیشنهاد وجود داشت که در نهایت «یتیم‌خانه ایران» نهایی شد که به نظرم کار سختی خواهد بود.

وی افزود: این فیلم یک کار آپارتمانی نیست و داستان آن مربوط به ۱۰۰ سال پیش است و به نظرم سناریوی خوبی است.

وی درباره تجهیزاتی که فیلمبرداری این فیلم با آن انجام می‌شود گفت: تجهیزات همانهایی است که در دسترس سایر پروژه‌ها قرار دارد و احتمالا فیلم را با دوربین الکسا و به صورت دیجیتال ضبط می‌کنیم.

به گزارش فارس، سایر عوامل این فیلم سینمایی به شرح زیر است: کارگردان: ابوالقاسم طالبی، تهیه کننده: محمدرضا تخت کشیان، مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی جم، تدوینگر: مهدی حسینی وند، طراح صحنه: عباس بلوندی، کرت تسکو آهنگساز اکراینی و طراح چهره پردازی: محسن موسوی.

داستان این فیلم در سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می گذرد که شاه مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند.

ابوالقاسم طالبی پیش از این آثاری چون«ویرانگر»، «نغمه»، «قلاده های طلا»، «ویرانگر» و ... را در به عنوان کارگردان ساخته است.

نظر شما