شناسهٔ خبر: 65314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حملات موشکی و توپخانه‌ای گسترده به مواضع داعش در اطراف «آمرلی»

ارتش عراق/1 ارتش عراق با حملات توپخانه‌ای و موشکی گسترده مواضع شبه نظامیان داعش را در آمرلی هدف قرار داد تا مقدمات حملات زمینی گسترده به تروریست‌ها را فراهم کنند.

به گزارش نماینده به نقل از العهد،  توپخانه ارتش عراق و موشک‌ اندازهای عراقی در ادامه عملیات برای پایان دادن به محاصره آمرلی مواضع داعش را گلوله باران کردند.

این حملات در شرایطی است که نیروهای زمینی ارتش هم پیشروی خود در مناطق اطراف آمرلی را آغاز کرده‌اند و کنترل چندین روستا را در اختیار گرفته‌اند.

امروز ارتش عراق با کمک گروه‌های مردمی عملیات خود برای شکستن محاصره آمرلی را آغاز کرده است و علی رقم پیش‌بینی‌ها مبنی بر انتخاب محور حمله از طوزخورماتو (از شمال آمرلی) برای آزاد سازی این منطقه، ارتش از ناحیه العظیم (در جنوب آمرلی) آغاز کرد.

منطقه آمرلی در استان صلاح الدین با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت که از ترکانی‌های شیعه عراق هستند چندین ماه است در محاصره تروریست‌های داعشی قرار گرفته ولی مردم این منطقه خودشان با مقاومت مانع از ورود تروریست‌ها شده‌اند. داعشی‌ها اجازه ورود غذا و دارو را به این منطقه نمی‌دهند و شرایط دشواری برای مردم این منطقه رقم زده‌اند؛ این در شرایطی است که کمک‌های غذایی و دارویی به طور محدود تنها از طریق هلی برد برای مردم این منطقه ارسال می‌شود.

 

نظر شما