شناسهٔ خبر: 64956 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

واکنش کفاشیان به احتمال برکناری اش

علی کفاشیان می‌گوید وزیر ورزش و جوانان هم یکی از اعضای مجمع فدراسیون بوده و اظهار نظر و تهدید وی برای برکناری رئیس فدراسیون فوتبال دخالت دولتی محسوب نمی‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، علی کفاشیان درباره وضعیت امضای قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال اظهار کرد: ما با کی‌روش برای قراردادی چهار ساله صحبت کردیم تا در سه مقطع زمانی خاص داشته باشیم و بعد از هر مرحله، وارد مراحل بعدی شویم.

وی افزود: مرحله اول که شش، هفت ماه است مسابقات جام ملتهای آسیا خواهد بود. مرحله دوم بعد از جام ملتها تا صعود به جام جهانی است که حدود دو سال و چند ماه خواهد بود. مرحله سوم هم بعد از صعود به جام جهانی تا پایان این مسابقات است. ما از نظر مبلغ و نوع قرارداد به توافق رسیده‌ایم ولی از نظر نوشتاری، فسخ قرارداد و مسائلی دیگر بحث‌هایی ماند. ما سه روز بحث‌های زیادی با کی‌روش داشتیم و به تفاهماتی رسیدیم. حدود ۲۰ دقیقه پیش (ساعات پایانی دوشنبه شب) هم متن نهایی قرارداد کی‌روش آماده شد و حتی آنرا به یکی از مسئولان حقوقی خارج از فدراسیون دادیم تا متن را مشاهده کند.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: مهمترین مسئله ما با کی‌روش فسخ قرارداد بود. به این صورت که اگر بعد از جام ملتها نخواستیم کی‌روش سرمربی باشد، بتوانیم قرارداد را فسخ کنیم که شامل چه شرایطی خواهد بود. ما قرارداد را نهایی کرده و به امید خدا فردا (سه شنبه) یا چهارشنبه امضا خواهیم کرد.

کفاشیان در پاسخ به این سئوال که اگر کی‌روش به عنوان مثال در بهمن ماه از تیم ملی اخراج شود، باید چه مقدار به او جریمه داده شود، گفت: اگر قرارداد کی‌روش را بعد از جام ملتها فسخ کنیم مبلغ کمتری به عنوان غرامت خواهیم داد. جریمه فسخ قرارداد بعد از جام ملتها مبلغی است که برای یکسال در نظر گرفته‌ایم.

وی که میهمان تلفنی برنامه نود بود، درباره تهدید محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان مبنی بر احتمال تغییر رئیس فدراسیون فوتبال و اینکه این موضوع دخالت دولتی محسوب می‌شود، تصریح کرد: خیر، اینطور نیست. وزیر ورزش خودش یکی از اعضای مجمع است. ایشان درست گفته است. مجمع فدراسیون فوتبال هر زمانی می‌تواند با درخواست اعضا تشکیل شود و این مجمع می‌تواند رئیس را استیضاح و حتی عزل کند.

کفاشیان در ادامه، در خصوص احتمال تغییر اطرافیانش در فدراسیون فوتبال گفت: در ماده ۳۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است که تمامی اعضای هیات رئیسه باید توسط مجمع انتخاب یا برکنار شوند. این موضوع ابتدا باید در مجمع مطرح شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا وزارت ورزش و جوانان سفارش و یا توصیه‌ای شده است یا خیر، تاکید کرد: خیر مطلبی گفته نشده است. البته وزارت ورزش حق دارد. وزیر می‌تواند نظر بدهد چون عضو مجمع است. ایشان دلسوز و نگران فوتبال هستند و ما هم با آنها مسائلی را هماهنگ می‌کنیم.

کفاشیان پیش از آنکه خداحافظی کند، تاکید کرد که قرارداد کی‌روش ۹۹ درصد روز سه شنبه یا چهارشنبه امضا می‌شود مگر آنکه بلایا یا یک اتفاق عجیب مانع از آن شود!

نظر شما