شناسهٔ خبر: 64921 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اشک های آیت الله سیستانی برای مردم أمرلی

منابع عراقی از هماهنگی های جریان صدر با سازمان بدر برای شکست محاصره ناحیه أمرلی در استان صلاح الدین و اشک هایی که آیت الله سیستانی در مراسم عزاداری امام جعفر صادق(ع) برای مردم مظلوم أمرلی ریخته است، خبر دادند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، منابع عراقی از دیدار کاظم العیساوی فرمانده گردان های صلح وابسته به جریان صدر با هادی العامری رئیس سازمان بدر و بررسی اوضاع آمرلی در صلاح الدین و چگونگی ورود و آزاد سازی آن خبر دادند. این در حالی است که هادی العامری در راس نیروی نظامی زیاد وارد طوزخورماتو شده است تا ناحیه آمرلی را از محاصره داعش نجات دهند.

از سوی دیگر رسانه های عراقی اعلام کردند: در حالی که تدارکات نظامی از بغداد به أمرلی برای شکستن محاصره آن رسیده است یک منبع آگاه در حوزه علمیه نجف گفت در مراسم عزاداری امام صادق(ع) هنگامی که خطیب مجلس برای عراق و به ویژه ناحیه آمرلی شروع به دعا کرد، اشک از چشمان آیت الله سیستانی جاری شد و وی برای پیروزی عراق و حمایت آن از شر دشمنان به درگاه خداوند دست به تضرع برد.

همزمان جواد البولانی نماینده وابسته به ائتلاف دولت قانون گفت: با توجه به فعالیت نیروی هوایی و حمایت جنگنده های آمریکایی و افزایش حمایت بین الملل در مبارزه با داعش از عراق و صدور قطعنامه ۱۲۷۰، باید دامنه حملات نظامی علیه داعش گسترش یابد.

وی افزود: داعش با استفاده از ابزار رسانه ای می کوشد که خود را غالب میدان های نظامی معرفی کند اما واقعیت نبرد از موضوع دیگر حمایت کند. عراقی ها با همه ابزار از کشور خود دفاع می کنند.

شلال عبدل فرماندار طوزخورماتو در استان صلاح الدین از کشته و زخمی شدن ۱۵ تروریست تکفیری بعثی در درگیری های شرق تکریت خبر داد.

در همین حال منابع وابسته به پیشمرگان در جنوب کرکوک از رسیدن سلاح سنگین و متوسط به نیروهای پیشمرگه در کرکوک خبر دادند و اعلام کردند: این سلاح های پیشرفته برای حمایت از کرکوک به کار خواهد رفت.

از سوی دیگر یک منبع محلی در دیالی از توزیع هدایای ابوبکر البغدادی سرکرده گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام که شامل زمین به بیست خانواده طرفدار داعش در منطقه العظیم در دیالی است خبر داد. به گفته این منبع این زمین ها به کُردها و ترکمنی هایی تعلق دارد که مجبور به خروج اجباری پس از تهدیدات شده اند.

نظر شما