شناسهٔ خبر: 64868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حضور نیروهای ویژه انگلیس در عراق و سوریه

یک هفته نامه انگلیسی به حضور نیروهای ویژه این کشور در عراق و سوریه با هدف رصد تحرکات داعش و شناسایی تروریست های انگلیسی که در کنار تکفیری ها می جنگند با بهره گیری از ادوات پیشرفته خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، هفته نامه میل آن ساندی فاش کرد: نیروهای ویژه انگلیسی عملیات خاصی در داخل سوریه و عراق با بکارگیری تکنولوژی پیشرفته اجرا می کنند. به گفته این رسانه انگلیسی این عملیات ممکن است به بازداشت انگلیسی‌هایی که در داعش حضور دارند ظرف روزهای آینده بیانجامد.

این رسانه نوشت: این تحرکت پس از آن که دستگاه اطلاعاتی انگلیس موفق به تعیین مکان فرد انگلیسی به نام "جان" که در کنار داعش می جنگند- با استفاده از تکنولوژی پیشرفته شد- صورت می گیرد. این فرد انگلیسی جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را ذبح کرده است.

هفته نامه میل آن ساندی بیان کرد: نیروهای ویژه انگلیسی به دنبال "جان" هستند و در این راه از تکنولوژی های پیشرفته برای بازداشت وی و آزاد دیگر گروگان ها نزد داعش بهره می گیرند.

منابع آگاه به این رسانه انگلیسی اعلام کردند: نیروهای قابل توجه انگلیسی در شمال عراق مستقر شده اند و به نیروهای عراقی و کُردی علیه داعش ملحق شده اند. این نیروها به واحدهای چهار نفره تقسیم شده اند تا بتوانند جهادی ها(تروریست ها) انگلیسی را شناسایی کنند و آنها را به همراه "جان" بازداشت کنند. نام اصلی جان در واقع عبدالمجید عبدالباری ۲۳ ساله است که یکسال قبل در محله مایدا ویل در غرب لندن زندگی می کرده است و اخیرا در رسانه ها درحال بریدن سر جیمز فولی خبرنگار آمریکایی ظاهر شده است.

یک منبع وابسته به نیروهای ویژه انگلیسی به هفته نامه آن ساندی بیان کرد: امکان محل دقیق جهادی های(تروریست ها) انگلیسی از طریق رصد تماس های بی سیم وجود ندارد و ما در صورتی که نیروهای عراقی و کُردی آنها را بازداشت کنند از آنها بازجویی می کنیم. جمع آوری اطلاعات از طریق گروه خون و آزمایش دی ان ای و نوارهای صوتی به ما در شناسایی هویت جان کمک می کند.

هفته نامه میل آن ساندی نوشت: واحدی از نیروهای ویژه انگلیس در مرزهای ترکیه-سوریه مستقر شده اند و از هواپیماهای بدون سرنشین برای جاسوسی علیه مراکز داعش و جمع آوری اطلاعات زنده از تحرکات افراد داعش به ویژه در شهر الرقه سوریه بهره می گیرند به ویژه که گمان می رود بسیاری از گروگان های غربی نزد این گروهک باشند. هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین قادر به پرواز به مدت ۲۴ ساعت در هر ماموریتی در ارتفاع بیش از ۱۸ هزار پا هستند. با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده می توان برای ورود نیروهای ویژه در سوریه برنامه ریزی کرد.

این رسانه بیان کرد: سخنگوی وزرات دفاع انگلیس به این بهانه که معمولا اظهار نظری درباره نیروهای ویژه انگلیس  نمی کند از هر گونه واکنشی خودداری کرده است.

نظر شما