شناسهٔ خبر: 64820 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آزادی‌ خبرنگار آمریکایی‌ از اسارت‌ تکفیریها/عکس

یک خبرنگار آمریکایی پس از 2 سال اسارت در دست گروه‌های تکفیری، امروز با میانجیگری دولت قطر آزاد شد

به گزارش نماینده به نقل از فارس، «پیتر کورتیس» خبرنگار آمریکایی اهل بوستون که ۲ سال پیش در شهر «انتاکیه» ترکیه و در راه سفر به سوریه، توسط گروه‌های تروریستی ربوده شده بود، با میانجیگری دولت قطر آزاد و به مقامات سازمان ملل در سوریه تحویل شد.

آزادی‌ خبرنگار آمریکایی‌ از اسارت‌ تکفیریها

بر اساس این گزارش، این خبرنگار در مورخ ۹ تیر ماه سال جاری، در یک پیام ویدئویی ظاهر شد و در حالی که مو و ریش بلندی بر سر و صورت داشت، گفت که در شرایط خوبی نگاهداری می‌شود.

اوایل تابستان امسال نیز یک خبرنگار آلمانی، پس از آنکه دولت متبوعش «مقادیری پول به داعش داد»، از دست تروریست‌ها آزاد شده بود.

پیش از این گروه تروریستی «داعش» از گروگانگیری به عنوان ابزاری برای پول گرفتن از دولت‌ها استفاده کرده بود. با این حال هنوز مشخص نیست آیا در ازای آزادی وی پولی پرداخت شده یا خیر. واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود که برای آزادی گروگان‌های اسیر در دست گروه‌های تروریستی، پولی پرداخت نمی‌کند.

سلامت گروگان‌های خارجی و به ویژه آمریکایی داعش، پس از انتشار تصاویر بریده شدن سر «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی ربوده شده در سوریه و تهدید داعش به قتل دیگر گروگان‌های غربی، مورد توجه شدید رسانه‌ها و افکار عمومی کشورهای غربی قرار گرفته است.

دولت آمریکا در مورد «جیمز فولی» از دادن پول به داعش در ازای رهایی وی، خودداری کرده بود. «فولی» که برای نشریه‌ها و خبرگزاری مختلف از جمله شنریه گلوبال پست کار می‌کرد، در هنگام مرگ ۴۱ سال داشت.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا با تائید خبر آزادی کورتیس، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که واشنگتن برای آزادی وی با ۲۰ کشور رایزنی کرده است. این خبر به تائید کاخ سفید نیز رسیده است. سازمان ملل هم امروز بیانیه‌ای صادر و عنوان کرده است که در جریان آزادی کورتیس، ایفای نقش کرده است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که کورتیس توسط گروه تروریستی «جبهه‌النصره» ربوده شده و نهایتا در بلندهای جولان آزاد شده است.

 

نظر شما