شناسهٔ خبر: 64732 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حسین فدایی در گفتگوی اختصاصی با "نماینده":

اصولگرایان واقعی در استیضاح فرجی دانا دور هم جمع شدند

فدایی/1*

حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار نماینده ، با اشاره به استیضاح رضا فرجی دانا وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری در مجلس و وحدت اصولگرایان مبنی بر برکناری وی، گفت: افرادی که در دانشگاه ها و وزارت علوم ورود پیدا می کردند دانشگاه را از مسیر اصلی و رسالت خود دور می کردند یعنی دانشگاه که باید کانون تولید علم، پشتوانه علمی کشور و بررسی معظلات جامعه به لحاظ علمی باشد داشت از مسیر و ماموریت خود فاصله می گرفت.

وی افزود: وقتی دانشگاه از مسیر خود فاصله بگیرد به باشگاه سیاسی و محل کش و قوس جریان های سیاسی تبدیل می شود ضمن اینکه برای افرادی که هیچ قید و بندی هم ندارند  و از لحاظ اخلاقی، فکری، اقتصادی و مالی فاسد هستند حاشیه امن در ست می شود ازاین رو دغدغه های استیضاح کنندگان، دغدغه های مشترک ملت ایران بود و جناحی و گروهی نبود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مخالفت تعدادی از دوستانی که در مجلس معروف به اصولگرایان هستند بیشتر از دیگران بود، دست آنها درد نکند، دیگران هم باید می آمدند البته در این قضییه(استیضاح فرجی دانا) همه گرایش های سیاسی بودند و کسانی هم که به استیضاح رای ندادند به اصول و ارزش ها وفادارند اما قانع نشدند اگر قانع می شدند به استیضاح رای می دادند.

فدایی درخصوص وحدت دو فراکسیون اصولگریان و رهروان ولایت در استیضاح و برکناری رضا فرجی دانا، اظهارداشت: در این مورد اصولگرایان واقعی دور هم جمع شدند.

وی همچنین پیرامون ویژگی های وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری که باید توسط رئیس جمهور به مجلس معرفی شود، گفت: وزیر جدید علوم باید اصولگرای واقعی و اصلاح طلب واقعی باشد یعنی کسی باشد که مبانی، اصول و ارزش‌های انقلاب را باور داشته باشد و ظرفیت تحول و اصلاح در راستای تحقق اصول و مبانی و محکمات انقلاب را داشته باشد و از سیاسی کاری، افراط و تفریط پرهیز کند و دانشگاه‌ها را جولانگاه‌های باشگاه سیاسی قرار ندهد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران تصریح کرد: وزیر جدید باید دنبال تقویت نهضت نرم افزاری و تبدیل کردن کشور و ملت ایران به مرجع تولید علم باشد تا دانشگاه‌ها بتوانند زمینه شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی را فراهم کنند.

 

 

نظر شما